۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

هیسپان تی وی و بازتاب رزمایش‌های اخیر ایران؛

ارتش بر فراز تنگه هرمز/چرا آمریکا تاکنون به ایران حمله نکرده است؟

ارتش بر فراز تنگه هرمز/چرا آمریکا تاکنون به ایران حمله نکرده است؟

هیسپان تی‌وی رزمایش‌های اخیر ایران در آب‌های تنگه هرمز را برای مردم آمریکای لاتین پوشش کامل خبری داده و مردمان این‌قاره با توان بازدارندگی ایران آشنا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اگر خلیج فارس را با اهمیت‌ترین کانون صدور انرژی جهان ندانیم دستکم یکی از مهمترین مراکز ژئواکونومیک گیتی است و طبعا مورد توجه رسانه‌های جهان بوده و هست، اما با چه روایتی و چه قرائتی؟ رسانه‌های غربگرا همواره آمریکا را مسلط بر جهان معرفی کرده و کشورهای مستقل را فاقد توانایی و اراده لازم در دفاع از خود تصویر می‌کنند و این برداشت دروغین را همواره به جهان ارائه می‌کنند.

این روند غالب اما با یک مثال نقض مواجه شده که شرایط را آنچنان که هست به جهان معرفی می‌کند نه طبق میل ایالات متحده؛ تلویزیون ایرانی (HISPAN TV) همیشه اخبار منطقه غرب آسیا را بر طبق حقیقت انتشار می‌دهد در یکی از گزارش‌ها به رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس پرداخت و اعلام کرد: «سپاه پاسداران به عنوان بخشی از ماموریت خود برای تامین امنیت پایدار در منطقه جنوب ایران، رزمایشی را در خلیج فارس انجام داد.»

این شبکه سخنان «دریادار علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه را نقل قول کرد که گفته است: «در این اقدام نظامی، طیف وسیعی از تسلیحات و تجهیزات مانند سامانه‌های موشکی، شناورهای جنگی، پهپادهای بمب افکن با دقت بالا، سیستم‌های هوشمند بدون سرنشین زیر آب و موشک‌های شلیک شده توسط بالگرد آزمایش شد.»

هیسپان تی وی همزمان با نمایش تصاویر رزمایش سپاه به نقل از این فرمانده ایرانی گزارش کرد که «هندسه توان رزمی ما بر اساس تهدیدات و فعالیت‌های نظامی دشمن طراحی شده است و از تاکتیک‌ها و تجهیزات جدید برای مقابله با دشمن فرامنطقه‌ای استفاده می‌کنیم و آنچه در این رزمایش خودنمایی می‌کند، عملیات رزمی ناوهای تهاجمی و شلیک موشک‌های کروز و انواع راکت‌ها، استقرار مین و پدافندی دریایی در منطقه است.»

بدون ناو هواپیمابر آمریکا

این شبکه اسپانیایی زبان همچنین در گزارش دیگری سخنان سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران را بازتاب داد که گفته بود: «هیچ ناو هواپیمابر آمریکایی در دو سال گذشته از ترس قدرت ایران جرأت ورود به خلیج فارس را نداشته است و اکنون بیش از هزار کیلومتر با سواحل ایران فاصله دارند چرا که نیروهای مسلح ایران تحرکات دشمنان را به دقت زیر نظر دارند و برای دفع هرگونه تجاوزی آمادگی کامل دارند.»

هیسپان تی وی سخنان این مقام ارشد نظامی ایران را به مخاطبان منتقل می‌کند که به مخاطبان اطمینان داده است که : «اگر صلح در خلیج فارس حاکم است، به خاطر ترس دشمن از جنگ است و به دلیل همان بازدارندگی است که ایران اسلامی ایجاد کرده است. همچنین هشدار داده‌ایم که به کوچک‌ترین قصدی برای تضعیف امنیت ملت ایران به ویژه در خلیج فارس که یکی از خطوط قرمز کشور محسوب می‌شود، پاسخ خواهیم داد.»

تلویزیون ایرانی اسپانیایی زبان این نکته را هم به مخاطبانش یادآور می شود که ایران بارها و بارها به صراحت اعلام کرده، به دنبال صلح‌ در خلیج فارس است و نه جنگ با هیچ کشوری و تاکید می‌کند که دکترین دفاعی نظامی‌اش کاملاً مبتنی بر بازدارندگی است.

ارتش ایران بر فراز تنگه هرمز

هیسپان تی وی همچنین رزمایش بزرگ ارتش ایران موسوم به «ذوالفقار ۱۴۰۱» را که ماه قبل در مناطق جنوبی نزدیک تنگه هرمز اجرا شد، پوشش خبری کامل داده بود و در آن زمان اظهارات سخنگوی رزمایش، علیرضا شیخ، را منتشر کرد که گفته بود: بخش اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ در منطقه راهبردی مکران از تنگه هرمز (دهانه ورودی به خلیج فارس) تا مجاورت بندر گواتر در دریای عمان را در بر می‌گیرد و یگان‌های پیاده، نیروهای مکانیزه و زرهی، سامانه‌ پدافندی، شناورهای سطحی و زیرسطحی که از روزها پیش در منطقه رزمایش حضور داشتند، عملیات اصلی و عملیاتی خود را اجرا کردند.»

این سخنگو همچنین توضیح داده بود که: «پیام رزمایش بزرگ ارتش ایران به کشورهای منطقه یادآوری توانمندی‌ موجود در منطقه است. اصل همه با هم برای برقراری صلح بدون نیاز به بیگانگان. نیروهای مسلح ایران بارها اطمینان داده‌اند که هیچ تهدیدی را بی پاسخ نخواهند گذاشت و به خود می‌بالند که برای مقابله با هرگونه تجاوز خارجی، هر چند کوچک، آمادگی بالایی دارند.»

هیسپان تی وی بر این نکته تاکید دارد که ظرفیت دفاعی‌ ایران هرگز تهدیدی برای منطقه نیست بلکه تنها هدفش حفظ امنیت ایران در برابر دشمنانش است. وزارت دفاع ایران در اوایل شهریور ماه اعلام کرده بود که ۵۱ شهر کشور را به سامانه‌ پدافند غیرنظامی مجهز کرده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هر گونه تهدیدی را رصد و دفع کند.

اهمیت راهبردی انتشار این خبرها و گزارش‌های هیسپان تی وی این است که افکار عمومی کشورهای امریکای لاتین از طریق این تلویزیون با قدرت سخت ایران که در برابر مداخلات توسعه طلبانه ایالات متحده ایستاده است، آشنا می‌شوند و دلیلی خواهند داشت برای پایان عصر تک قطبی و شروع دوران دوره چند قطبی در جهان که کشورهای هر منطقه می‌توانند بر اساس استقلال خود تصمیم بگیرند و در برابر ابرقدرت‌های فرامنطقه‌ای نه بگویند.

ضمن اینکه مخاطبان هیسپان تی وی این فرصت را دارند تا مسیری غیر از اخبار یک سویه و گزینشی رسانه‌های غربی را برای کسب آگاهی واقعی در اختیار داشته باشند. همین مورد آخر به تنهایی گویای قدرت نرم هم ایران هست.

کد خبر 5695018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      24 53
      به یاری خدا اتم باران نزدیک است
    • امیر IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      73 39
      قدرت ارتش ایران صلح و ثبات در منطقه حکم فرما کرد و هر استکباری رو به زیر خواهد کشیده و این خود بزرگترین امتیاز برای ملت ایران اسلامی است
    • حامد IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      48 27
      حمله تحریم همه جانبه خیلی کاری تر بوده کاش حمله نظامی می‌کرد تو باتلاق گیر می‌کرد.
      • استراتژی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
        0 0
        بیشتر از تحریم، تغییر اندیشه و تفکر مردم ایران می‌تونه تهدید جدی باشه که نباید در این عرصه پیروز بشوند وگرنه صرف تحریم به تنهایی کارساز نخواهد بود.
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      48 79
      امریکاوهرخردیگه تاکنون به ایران حمله نکرده اند فقط ازترس سپاه پاسداران مقتدرباصلابت ایثارگرباانگیزه و بی رودربایستی باقدرت های زورگو امپریالیزم وقلدر
      • احمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
        37 17
        شییییرررر
      • AE ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
        11 4
        هوا سرده مغزت کار نمیکنه
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      40 44
      تنگه هرمز رو ببندید تا دهن امریکا سرویس بشه فکر کرده از جنگ میترسیم
      • پوریا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
        19 4
        تنگه هرمز که همش مال ایران نیست که ببندن، فقط قسمت ایرانی رو ببندن که فرقی نمیکنه
      • گمنام IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
        0 0
        تنگه‌هرمز‌در‌خونت‌نیست‌که‌عید‌ببندی‌باجناقت‌خونت‌نیاد‌اجیل‌بخوره‌عزیزم کمی‌فکر‌کن‌وحرف‌بزن
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      64 3
      برای اینکه ارتش مطابق با قوانین بین المللی عاقلانه رفتار می کند .
    • آرتان IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      47 29
      تنگه هرمز متعلق به ایران است و و تمام کشتی ها باید مالیات را بپردازند
      • Yas IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
        4 4
        دوست عزیز بیشتر مطالعه کن
    • هدایت الله طاهری از روستای بارده استان چهارمحال IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      34 18
      با سلام و ارادت خدمت یکایک کارکنان عزیز و بزرگوار در نیروهای مسلح (فراجا،ارتش،سپاه،بسیج)، خدا قوت ، انشااله همیشه در پناه ایزد منان در صحت و سلامتی باشید . قدرت با افتخار عزیزان ارتشی در نیروی دریایی بر فراز تنگه هرمز نشان از ایمان و قدرت آنهاست . دست بوس فرد فرد شما هستیم. قربون قدمهای استوارتان.
      • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
        4 8
        عاقلانه فکر کنید تنگه هرمز مربوط به ایران وعمان میباشد پس تصمیم گیری با دو کشوره ولی در مورد قدرت نظامی حرف برای زدن زیاد داریم
    • محمد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      انشااله روزی برسه که حرف از سازندگی و زندگی و جنب و خروش برای پیشرفت کشور بزنید و حرفی از سلاح و جنگ و تجهیزات نظامی زده نشود !
    • حسین IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      زنده بادسپاه وایران
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      آمریکا دلشان می خواد ایران را محاصره کنند که فقط پایگاه نظامی در نقطه های ایران بزند که کشوری پایگاهی داشته باشد که کشور های عربی را زیر نظر داشته باشند حدف دشمنی آمریکا با ایران اینه که واسه اداف خود خاک ایران را به تصرف خود در بیارد که کشور خودشان را با ثبات کند یا برساند وگر نه امریکا جکاری ندارد
    • لرستان قهرمان باولایتند IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      12 18
      لرستان باایران تاپای جان .گوش به فرمان . دشمن راندهیم یک آن امان .
      • گمنام IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
        0 0
        افرین‌عمو‌یادم‌بنداز‌مراسم‌صبح‌گاهی‌مدرسه‌بگم‌واسمون‌شعر‌بخونی گروه‌سرودتم‌بیار‌خوب
    • افشین IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      22 11
      سپاهیان اسلام ،ارتشیان ذوالفقار بدست، پروردگارعالم حافظتان باد. خون مطهر شهدا راه گشایتان.
    • یاسین IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      18 7
      زنده باد ارتش و ارتشی الله یار و حافظ تان هرکجا که هستید موفق باشید بدرود
    • یکتا IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      12 12
      یک جوان بیست و چهار ساله بنام شهید نادر مهدوی و همرزمانش با دستان خالی خاری شدند در گلوی آمریکایی ها.. اون زمان کشور ایران سلاحی نداشت اما الان وضعیت کلی فرق کرده و خودشون هم میدونن اگر یکی بزنن ده تا میخورن
    • امیر حسین IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      7 10
      عزت و اقتدار و عظمت ایران مرهون فداکاری مردم و بعد تدابیر و آینده نگری بی مثال رهبر عزیزمونه خدا حفظش کنه
    • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      5 9
      بنظرمن فکرنکنم آمریکا واسرائیل با سپاه وارتش بیان رودررو بجنگن چونکه میدونن ایران سپاه وارتش قوی داره ازطریقی دیگه دارن واردمیشن ضربه به اقتصادکشورایران میزنن الهی خداازشون نگذره اینقدرباایران لجن وحسادت میکنن خداجای حق نشسته
    • میلاد IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      5 11
      درسته از نظر اقتصاد مشکلاتی داریم ولی اگر امریکا اسرائیل بخواهند کوچک ترین حرکتی بکنند جانمان رافداخواهیم کردیم زنده باد سپاه پاسداران رهبر معظم انقلاب
    • عبداله IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      2 5
      یکی از خیانت‌های بزرگ شاه دادن خودمختاری به استان بحرین بود . که بعد این استان ایران با لابی‌های فراوان تبدیل به کشور شد . اگر بحرین هنوز استان ایران بود الان ایران احتیاج به فروش نفت نداشت و فقط و فقط با حق استفاده از تنگه و زیر فشار گذاشتن کشورهایی که به نفت احتیاج دارن ثروت فراوانی به کسب میکرد
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      اگه حقوق نمیگرفتید بازم اینجور طرفداری میکردید 😂😂 فکر نکنم نگاه اینجور پست ها هم میکردید پس زنده باد ایرانی وطن پرست واقعی دلسوز مردم. نگاه کن ایران خودرو چه ظلمی مکن به مردم این فقط یک مشکل ایرانی هست
    • جواد IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      اگه آمریکا تا الان به ایران حمله نکرده،غیر از مسائل مالی، فقط یک دلیل داره، اون دلیل چیزی نیست جز اهمیت جان پرسنل نظامی آمریکا،یک شهروند آمریکایی برای آنها دارای ارزش زیادی است،چه برسد به یک نظامی آمریکایی،اما در کشور ما چیزی که ارزش ندارد حفظ جان نیروی نظامی است و فرهنگ شهادت تائیدی بر این گفته است
    • پریسا طباطبایی88 IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      ارتش قدرت برتر منطقه است علتش به خاطر نظم و انظباط این نیرومیباشد علت دیگر سامانه های پدافندی ورصد اطلاعاتی دشمن توسط پدافند هوایی ارتش است چیزی که در زمان جنگ تحمیلی نیاز به آن احساس می‌شد ولی امروز باتشکیل پدافند هوایی ارتش وتکیه به دانش بومی و بدون وابستگی به خارج اقتدار‌این نیرو را نشان میدهد‌
    • هوشنگ IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      4 5
      واقعأ چنین خبرهای باعث غرور هر ایرانی وطن پرست میشه. زند باد🇮🇷🇮🇷🇮🇷
    • ص _ ن IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      2 4
      درود بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، به دلیل اینکه هیچ کشور مستکبری جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارد .
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      2 6
      چرا آمریکا تا کنون به ایرا حمله نکرده است؟؟؟؟! خوب معلوم است چون از ایران مقتدر می ترسد 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 این که سوال پرسیدن ندارد!!!
    • علی خرسندشهربابک AE ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      2 3
      باسلام..من به تمام نیروهای مسلح خسته نباشید میگم دست همه شما دردنکنددمه همه شما گرم امریکا واسراییل پیش شماعددی نیستن این را بدانید رهبر عزیزمان وماملت پشتیبان شما هستیم خدا نگهدارتان
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      2 3
      آمریکا دقیقاً میدونه اگه با ایران وارد جنگ بشه هر جایی از دنیا منافع داشته باشه میر روی هوا مخصوصاً کشورهای خلیج فارس
      • گمنام IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
        0 0
        افرین‌ینی‌چیزی‌که‌بایدن‌میدونه‌با‌چیزی‌که‌تو‌میدونی‌یکیه احلل‌عجب‌خدایی‌خیلی‌میدونی فقط‌ترسم‌اینه‌‌امریکا‌ترورت‌نکنه
    • محمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      آمریکا با حمله منزوی میشه بین مردم ایران ولی با حرف کمک به مردم ایران همه رو مجذوب میکنه و همه دوست دار آمریکا میشند که قدرت جمله بدست آوردنه ایران رو از جنگ بیشتر اثر داره
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      جانم فدای ایران سربلندبادجمهوری اسلامی