۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷

بلاروس: موضع روسیه باید مبنای هر گونه بحثی درباره اوکراین باشد

بلاروس: موضع روسیه باید مبنای هر گونه بحثی درباره اوکراین باشد

یک مقام قانون گذار بلاروس گفت باید اطلاعات روسیه درباره جنگ اوکراین محور گفتگوها درباره این جنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک مقام قانونگذار بلاروس اعلام کرد بحث بر سر وضعیت کنونی در اوکراین باید بر اساس موضع روسیه صورت گیرد.

«آندری ساوینیخ» رئیس کمیسیون دائمی امور خارجی در مجلس قانونگذاری بلاروس روز سه شنبه در خصوص مذاکرات بر سر جنگ اوکراین تاکید کرد که بلاروس بر این باور است که بحث درباره اوکراین در مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا باید بر اساس موضع روسیه باشد و نه برخی شبیه‌سازی‌های ساختگی.

این مقام قانونگذار بلاروسی در ادامه یادآور شد که مشارکت هیئت روسی بسیار حائز اهمیت است و این کشور منتظر سخنرانی همکاران روسی خود در این مجمع است تا آنها اطلاعات عینی در مورد آنچه اکنون در اوکراین در حال وقوع است، را ارائه دهند.

ساوینیخ تاکید کرد: من تصور می‌کنم که موضع روسیه باید به نقطه شروع بحث بر سر اوکراین باشد.

بیست و دومین نشست زمستانی مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار است در روزهای ۲۳ تا ۲۴ فوریه در وین برگزار شود. جنگ در اوکراین محور اصلی این نشست خواهد بود.

پیش از این نشست پاییزی مجمع عمومی سازمان امنیت و همکاری اروپا از ۲۴ تا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ در ورشو برگزار شد و با این حال کمیته دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا نتوانست در مورد پایان عضویت روسیه در این سازمان به اجماع نظر دست یابد.

کد خبر 5703414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha