۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰

همزمان با دهه فجر؛

آیین ازدواج ۱۰۰ زوج دانشجوی دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد

آیین ازدواج ۱۰۰ زوج دانشجوی دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد

همزمان با دهه فجر، آیین ازدواج دانشجویی بیش ۱۰۰ زوج دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دهه مبارکه فجر آئین ازدواج دانشجویی بیش از ۱۰۰ زوج دانشجوی دانشگاه صنعتی مالک اشتر، چهارشنبه شب با حضور امیر دریادار خواجه امیری معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و سردار قاسم تقی زاده رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر حضور یافتند.

زندگی اجتماعی افراد در پرتو ازدواج تکامل می‌یابد / تشکیل خانواده بسترساز تقویت فرهنگ ملی

حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین نماینده ولی‌فقیه در وزارت دفاع چهارشنبه شب در مراسم ازدواج دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر با اشاره به اهمیت توجه به مؤلفه‌های شرعی و اصیل، در اجرای سنت حسنه ازدواج، اظهار داشت: خانواده مهم‌ترین رکن جامعه محسوب می‌شود که این رکن اساسی در پرتو سنت ازدواج پایه ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت احساس مسئولیت زوجین نسبت به یکدیگر و فرزندان، گفت: وفادار بودن، عشق ورزیدن و محبت کردن، گرامی داشتن مصالح یکدیگر، توجه به فرزندان به لحاظ مادی و معنوی، کمک به پرورش صفات خوب در فرزندان، تشویق کودکان به انجام واجبات و مانع شدن آنها از ورود به محرمات، از مهم‌ترین شاخص‌های یک زندگی سالم پس از ازدواج است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ازدواج زن و مرد را رشد می‌دهد، تاکید کرد: ازدواج آرامش و انس ایجاد می‌کند و به زوجین زندگی اجتماعی و فرهنگ ملی و بومی می‌آموزد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در وزارت دفاع با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده به عنوان اساسی‌ترین رکن جامعه سالم، گفت: زندگی اجتماعی افراد در پرتو ازدواج تکامل می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: پرورش نسل سالم و صالح، تقویت روح خداباوری و اطاعت از پروردگار در اولاد، مراقبت زن و مرد از یکدیگر و تقویت حس مسئولیت پذیری از محسنات ازدواج است.

کد خبر 5704537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha