۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶

معاون وزیر اقتصاد:

اردبیل در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ کارنامه درخشانی داشته است

اردبیل در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ کارنامه درخشانی داشته است

اردبیل- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: اردبیل در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ کارنامه درخشانی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح‌اله سلمانی ظهر جمعه در آئین افتتاح کارخانه تولید شکلات در اردبیل اظهار کرد: اظهار کرد: دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه را از فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان انجام می‌دهد و به هر شکل ممکن در این زمینه آستین بالا زده تا یاریگر تلاشگران این عرصه باشد.

وی تصریح کرد: ۶۸ طرح صنعتی و اقتصادی در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که یک‌هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان از این منابع از سوی سرمایه‌گذاران و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: امروز در جنگ اقتصادی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در وسط میدان حاضر هستند و ما نیز در مأموریتی حساس وظیفه حمایت از این سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را داریم.

سلمانی افزود: سال گذشته از محل تبصره ۱۸، ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت که این استان نسبت به جذب یک‌هزار و ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ اقدام کرد که جهش رشد ۱۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا با تعیین سهمیه استانی تسهیلات تبصره ۱۸ پرداختی را از این محل انجام دهیم که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده بخشی از ۷۶ هزار میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ به استان‌ها اختصاص پیدا کند.

سلمانی اضافه کرد: قطعاً سهم استان‌ها به ویژه اردبیل در پرداخت این تسهیلات محفوظ خواهد بود و ما سعی خواهیم کرد با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ کمک کار تولیدکنندگان و صنعتگران باشیم.

وی از اعمال مشوق‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان و صنعتگران خبر داد و بیان کرد: یکی از این مشوق‌ها در حوزه مالیات است که در بودجه سال آینده قرار شده هفت واحد درصد معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

سلمانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با این کاهش رقم پرداخت مالیات تولیدکنندگان و صنعتگران از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد تقلیل می‌یابد.

وی تصریح کرد: از طریق ۲ بانک عامل برای ۲ طرح بزرگ صنعتی استان تسهیلات مناسبی پرداخت خواهد شد که هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده و در هفته‌های آینده پرداخت منابع از طریق مدیریت شعب این بانک‌ها انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با قدردانی از تهیه و راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری در استان، از مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در تهیه اطلس سرمایه‌گذاری و شناسایی قوانین مخل کسب و کار قدردانی کرد.

کد خبر 5705733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      از نظر مسئولان اردبیل کارنامه ی اردبیل در همه چیز درخشان است ولی نمیدانیم چرا در عمل همیشه در کشور عقبیم .