۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴

هجوم قانونگذاران آفریقای جنوبی به تریبون سخنرانی رئیس جمهور

هجوم قانونگذاران آفریقای جنوبی به تریبون سخنرانی رئیس جمهور

اعضای حزب مخالف دولت آفریقای جنوبی با به راه انداختن هرج و مرج، مانع سخنرانی رئیس جمهور این کشور در پارلمان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حزب مخالف دولت آفریقایی سخنرانی رئیس جمهور این کشور در پارلمان را به آشوب کشاندند.

در حال که بنا بود رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز پنجشنبه درپارلمان این کشور سخنرانی کنند، اما اعضای حزب مبارزان آزادی اقتصادی در پارلمان، پیش از این سخنرانی در پارلمان هرج و مرج ایجاد کردند.

اعضای حزب مبارزان آزادی اقتصادی (EFF) در ابتدا تلاش کردند تا مانع «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای ایراد سخنرانی سالانه خود در مورد وضعیت کشور شوند.

اعضای حزب مخالف دولت آفریقای جنوبی در ابتدا موفق شدند سخنرانی رئیس جمهور این کشور را در پارلمان برای چند دقیقه به تعویق بیندازند. اندکی بعد این قانونگذاران آفریقای جنوبی به تریبونی که رئیس جمهور این کشور قرار بود در آنجا سخنرانی کند، هجوم بردند.

در نتیجه «مپیسا نقاکولا» رئیس پارلمان آفریقای جنوبی به ماموران امنیتی دستور داد تا قانونگذاران مذکور را به دلیل برهم زدن نظم جلسه از پارلمان خارج کنند. در نتیجه سخنرانی رئیس جمهور آفریقای جنوبی به مدت ده دقیقه متوقف شد.

رئیس حزب مخالفان دولت آفریقای جنوبی پس از این رخداد به رسانه ها اعلام کرد که اعضای این حزب به دلیل زیر سوال بردن مشروعیت رئیس جمهور فعلی این کشور از پارلمان بیرون رانده شدند.

کد خبر 5705875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha