۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳

سازمان ملل:

افزایش جانباختگان زلزله ترکیه-سوریه به بیش از ۵۵هزار نفر قطعی است

افزایش جانباختگان زلزله ترکیه-سوریه به بیش از ۵۵هزار نفر قطعی است

سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله مرگبار ترکیه و سوریه در مقایسه با رقم فعلی (حدود ۲۸هزار نفر) «دوبرابر یا بیشتر» خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به فرانس ۲۴، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و امدادرسانی بر این باور است که شمار جانباختگان زلزله مهیب دوشنبه هفته گذشته در ترکیه و سوریه که تاکنون حدود ۲۸ هزار قربانی بر جای گذاشته، «دوبرابر یا بیشتر» خواهد شد.

گریفیتس دیروز (شنبه) وارد شهر قهرمان ماراش در جنوب ترکیه شد؛ شهری که کانون نخستین زلزله با قدرت ۷.۸ ریشتر بود و ظرف تنها چند ساعت پیش از بامداد دوشنبه، زندگی میلیون‌ها نفر را زیر و رو کرد.

گریفیتس درباره شمار قربانیان گفت: تخمین دقیق دشوار است چون باید آواربرداری کنیم اما اطمینان دارم که رقم دوبرابر یا بیشتر خواهد شد. هنوز به طور جدی شروع به شمارش جانباخته‌ها نکرده‌ایم.

مقامات و پزشکان بر این باورند که دست کم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن در ترکیه و ۳ هزار و ۵۷۴ نفر نیز در سوریه جان باخته‌اند. با این حساب، مجموع قربانیان به حدود ۲۸ هزار و ۲۰۰ تن می‌رسد.

سازمان ملل همچنین هشدار داده که دست کم ۸۷۰ هزار نفر در ترکیه و سوریه، نیاز اضطراری به غذای گرم دارند. به گفته این نهاد، تنها در سوریه بیش از ۵.۳ میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که این زلزله مرگبار حدود ۲۶ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده و دیروز از ارائه درخواست فوری برای تخصیص ۴۲.۸ میلیون دلار برای تأمین نیازهای بهداشتی اضطراری زلزله‌زدگان خبر داد.

کد خبر 5707292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha