۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۲۵

فرماندار فامنین خواستار شد؛

ضرورت شناسایی و معرفی الگوهای برتر کتاب‌خوانی فامنین

ضرورت شناسایی و معرفی الگوهای برتر کتاب‌خوانی فامنین

همدان- فرماندار فامنین خواستار شناسایی و معرفی الگوهای برتر در حوزه کتابخانه ها و کتابخوانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین عنوان کرد: لازم است که مستندی از اقدامات شاخص در این حوزه تهیه و در رسانه‌های ملی و استانی مطرح شود.

وی افزود: رشد خوبی در عرصه زیرساختی و نرم افزاری و نیروی انسانی این حوزه در شهرستان اتقاق افتاده و جذب ۲ نیروی بومی در کتابخانه‌های شهرستان را تحسین می‌کنیم.

فرماندار‬ فامنین‬ با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم، قلباً غمگین و متاسف می‌شوم»، ‬ اظهار کرد: در این شرایط کسی که در این عرصه قدم بر می‌دارد، کمک می‌کند تا دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ کمتر شود.

حسینی ادامه داد: در سالی که اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده بود، رهبر معظم انقلاب نکات بسیاری در بحث اقتصاد اشاره داشتند و در ادامه فرمودند؛ فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است و فرهنگ زیربنا و مانند هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و اگر این هوا پاک باشد آثار خوبی بر بدن دارد و اگر پاک نباشد آثار سویی دارد.

وی تصریح کرد: کمبود مسائل فرهنگی مثل کمبود آب و برق و گاز نیست که یکباره خودش را نشان دهد و این کمبود خودش را در دراز مدت نشان می‌دهد و آن وقت جبران‌ناپذیر است.

فرماندار خاطرنشان کرد: توجه و نگاه به امور کتابخوانی به عنوان یک اصل و بستر برای سایر مسائل و حوزه‌های فرهنگی است و در شهرستان اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است اما کافی نیست.

حسینی خواستار توجه ویژه مسئولین شهرستان فامنین نسبت به کتابخوانی شد و اضافه کرد: در آستانه عید می‌توان در بحث توجه به فرهنگ کتابخوانی کار بسیاری انجام داد و بعضی خلأهای شهرستان را می‌توان با ابتکار عمل جبران کرد.

در ادامه این جلسه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد که در اکثر شاخص‌ها و حوزه‌ها کتابخانه‌های عمومی روند افزایشی داشته و باید به همراه فرهنگ گردشگری، فرهنگ کتابخانه‌گردی نیز بین خانواده‌ها رونق پیدا کند.

عاطفه زارعی افزود: دغدغه امسال کتابخانه‌های عمومی استان ترغیب جوانان و نوجوانان به حضور در کتابخانه‌ها است.

کد خبر 5710756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha