۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷

استاندار گلستان:

۱۵ هزار و ۴۰۰ شغل در روستاها و مناطق محروم گلستان ایجاد شد

۱۵ هزار و ۴۰۰ شغل در روستاها و مناطق محروم گلستان ایجاد شد

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به ایجاد ۳۴ هزار شغل در این استان طی سال جاری، گفت: ۱۵ هزار و ۴۰۰ فقره از مشاغل ایجاد شده در روستاها و مناطق محروم گلستان به ثمر نشسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد زنگانه عصر پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی محلات کمتر برخوردار که با حضور قائم مقام وزیر کشور در طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ هزار نفر اشتغالزایی در استان انجام شده که ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به بانوان و ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به اشتغال روستا و مناطق محروم است.

استاندار گلستان افزود: ۴۷ درصد جمعیت استان روستانشین بوده و در قالب برنامه پیشرفت روستا محور در تلاش هستیم وضعیت روستا در گلستان را متحول کنیم.

وی ادامه داد: ۳۹ پروژه با اعتبار سه هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان در راستای رفع محرومیت‌های استان در نظر گرفته شده است.

زنگانه با اشاره به اینکه گلستان رتبه چهارم از نظر شاخص‌های فقر و محرومیت را دارد، بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان در گلستان در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان گفت: در بیش از ۷۰۰ روستا پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی آغاز شده و طرح هادی در ۷۰۵ روستا از ۹۳۳ روستای با بیش از ۲۰ خانوار اجرا و در برخی از آن در حال اجرا است.

زنگانه افزود: ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان داریم که ۵۳ درصد مجموع واحدها نوسازی و مقاوم سازی شده که بیش از ۱۰۰ هزار واحد غیر مقاوم در استان وجود دارد.

کد خبر 5717446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha