در شورای امنیت؛

چین: اروپا باید از ذهنیت جنگ سرد دست بردارد/ در اوکراین بی طرفیم

چین: اروپا باید از ذهنیت جنگ سرد دست بردارد/ در اوکراین بی طرفیم

نماینده چین در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات اوکراین گفت اروپا برای بهره مندی از ثبات و امنیت پایدار باید از ذهنیت جنگ سرد دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده چین در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات جنگ اوکراین در نخستین سالگرد این جنگ گفت: باید به توقف درگیری و توافق صلح در اوکراین و اروپا دست یافت. دیپلماسی تنها راه حل بحران اوکراین است.

وی در ادامه افزود: برخی کشورها بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین تمرکز می‌کنند در حالی که توجهی به تمامیت ارضی سایر کشورها ندارند. موضع ما در قبال جنگ اوکراین بی طرفانه است و برای توقف تنش‌ها در اوکراین تلاش می‌کنیم و معتقدیم باید برای تقویت امنیت همه کشورها تلاش کرد.

نماینده چین تأکید کرد: برای محقق شدن صلح و ثبات پایدار در اروپا، دست کشیدن از ذهنیت جنگ سرد و استفاده از راه حل های دیپلماتیک ضروری است. گسترش ائتلاف‌های نظامی هرگز به صلح منجر نخواهد شد.

این دیپلمات ارشد چینی خاطرنشان کرد: گرد آوردن طرف‌های درگیر در اوکراین دور میز مذاکرات آسان نیست، اما نخستین گام به سوی راه حل سیاسی خواهد بود.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان بحث استفاده از سلاح هسته‌ای نباید مطرح شود و کشورهای ابرقدرت باید برای جلوگیری از بحران هسته‌ای با هم هماهنگ باشند. جامعه جهانی باید کمک‌های بشردوستانه به اوکراین را افزایش دهد و از سیاسی کاری در این روند اجتناب کند.

کد خبر 5718146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      آمریکا مسول اول درگیری در اکراین است