۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰

در جریان بررسی بودجه؛

مشوق مجلس برای فرزندآوری/ متولدان سال ۱۴۰۲ سهامدار بورس می‌شوند

مشوق مجلس برای فرزندآوری/ متولدان سال ۱۴۰۲ سهامدار بورس می‌شوند

دولت مکلف شد به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا ۲۲ هزار میلیارد ریال جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه ۱۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره ۲ این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، دولت مکلف است ماهانه معادل ۲ درصد از یک دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و مؤسسات انتخابی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون که سودده و فاقد زیان انباشت طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده باشد، به استثنای هزینه‌های استهلاک و هزینه عملیات بانک و بیمه را از حساب‌های آنها برداشت و به پیوست شماره ۱۳۰۴۲۵ جدول ۵ این قانون واریز کند.

از منابع این محل، دولت مکلف به اجرای ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت براساس سازوکار اجرایی که وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران رسانده است، خواهد بود. بر این اساس به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ این قانون صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص می‌یابد.

کد خبر 5724366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      والا امروزه برخی از خود مشاوره ها حتی از راه دور از طریق مشاوره تلفنی بیشتر ارباب رجوع خانم را از فرزند آوری منصرف دچار تردید دودلی می کنه حالا چرا و به چه دلیل والا نمی دونیم گاهی دو زوج علاقه و تصمیم به بچه دار شدن دارند اما خود مشاوره اعلام به منع و حرف از ضرر و منفعت فرزندآوری میزنه .
    • NP IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      والا برخی افراد حتی مشکل مالی هم ندارند اما کدورت هایی بین زوجین در گذشته بود که به مشاوره رجوع کردند و مشکلات را دو طرفه حل کردند حالا که بعد از ۱۰ سال زندگی مشترک هر دو طرف تصمیم به بچه دار شدن دارند بسیار رازی و خانم با مشاوره تلفنی صحبت کرده برای این تصمیم گیری حالا توسط خود مشاوره منع شده .
    • NP IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      دولت مقامات اول باید جلوی این افراد رو که به قول خودشان متخصص تحصیلکرده و مشاوره و مانع فرزندآوری هستن و تردید ترس دلهره اضطراب از آینده و حتی بین زوج ها در فرزندآوری ایجاد می‌کنند رفع کند
    • NP IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 0
      سوال اینه چرا با وجود اینکه زن و مرد صلاحیت داشتن فرزند رو از همه لحاظ دارند این افراد مخالف هستند و با صحبت هایی که می کنند زوج ها را دچار تردید ترس نگرانی اضطراب از آینده زوج ها در کنار فرزند می کنند . و بچه رو یک مانع و از همه لحاظ مشکل در نظر می گیرند و برخلاف دین اسلام قرآن تبلیغ می کنند .
    • مسعود IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 0
      چرا به کودکان متولد 1401 این مبلغ را پرداخت نمی کنند؟ چرا فرق می گزارید
      • NP IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
        1 0
        خوب اگه ۱۴۰۱ بزارند بعد ۱۴۰۰ هم حرف شما رو میزنه تا به ترتیب نسل گذشتگان پس سالی رو مشخص کردند و امیدواریم این برنامه های مشوق و حمایتی مثبت برای نسل های فرزندان متولد شده آیندگان ادامه داشته باشه .