۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳

در دیدار رایزن فرهنگی ایران مطرح شد؛

آمادگی ایران برای همکاری با خانه جوانان صربستان

آمادگی ایران برای همکاری با خانه جوانان صربستان

در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس خانه جوانان صربستان بر لزوم توسعه و تعمیق روابط فرهنگی دو کشور تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با نناد دراگویچ، رئیس خانه جوانان و دراگان آمبروزیچ، مدیر فرهنگی آن مرکز که از مهمترین و معتبرترین مراکز فرهنگی شرق اروپا است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

پورپزشک با برشمردن فعالیت‌های فرهنگی رایزنی در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری هفته‌های فیلم، هفته دوستی کودکان، ترجمه و انتشار کتاب، فراهم کردن زمینه گسترش تبادلات علمی و دانشگاهی، گفت‌وگوی ادیان، برگزاری نمایشگاه‌ها و سمینارهای مختلف گفت: تلاش رایزنی فرهنگی ایران این است که برنامه‌های فرهنگی پیوستگی و استمرار داشته باشد و با مشارکت و همکاری نهادها و مراکز صربی برنامه ریزی و اجرا شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان به تاریخچه فعالیت خانه جوانان و فعالیت‌های ارزشمند آن اشاره کرد و ادامه داد: مایلیم به عنوان کشوری برخوردار از فرهنگ و تمدنی غنی و کهن با مراکز معتبر و فعالی چون خانه جوانان همکاری و ارتباط بیشتری داشته باشیم. ما آماده همکاری برای برگزاری نمایشگاه عکس «صرب‌هایی که به ایران سفر کرده‌اند» به همراه نشست رونمایی از نشریه «نور» ویژه گردشگری ایران و همچنین، برنامه «ایران را بشناسیم» ویژه نوجوانان صرب هستیم.

نناد دراگویچ آمادگی خانه جوانان را برای همکاری در زمینه‌های فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: از اینکه مصمم هستید فرهنگ کشور خود را به نمایش بگذارید، استقبال می‌کنیم. ما به دنبال برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شاخص و متفاوت هستیم. نوع ارتباط ما با مخاطبان تعاملی است و سالانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر در برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: خانه جوانان از مهمترین، بزرگترین و مجهزترین مراکز فرهنگی صربستان است و در سال بیش از ۴۵۰۰ فعالیت فرهنگی را سازماندهی و اجرا می‌کند و مخاطب اصلی برنامه‌های این مرکز نسل جوان است.

بازدید از بخش‌های مختلف و امکانات خانه جوانان شامل سه سالن مجهز برای اجرای برنامه‌های مختلف، سالن‌های نمایشگاهی و … پایان بخش این دیدار بود.

کد خبر 5727724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha