۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷

امروز یکشنبه ۲۱ اسفند؛

مردم‌شناسی در روزگار جنگ سرد نقد می‌شود

مردم‌شناسی در روزگار جنگ سرد نقد می‌شود

نشست رونمایی و نقد کتاب مردم‌شناسی در روزگار جنگ سرد، یکشنبه ۲۱ اسفند ساعت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب مردم‌شناسی در روزگار جنگ سرد، نوشته دیوید اچ. پرایس با ترجمه محسن بدره و روح‌الله گلمرادی امروز یکشنبه ۲۱ اسفند رونمایی و نقد می‌شود.

در این نشست جبار رحمانی عضو هیأت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، حسین میرزایی عضو هیأت دانشگاه علامه طباطبایی، بهروز روستاخیز عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، جواد نظری‌مقدم عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان و احمد نادری عضو هیأت علمی دانشگاه تهران سخنرانی خواهند کرد.

این کتاب به این پرسش می‌پردازد که چگونه در سه دهه اول جنگ سرد در آمریکا، آژانس‌های اطلاعاتی در سکوت، مردم‌شناسی را توسعه دادند؟

کتاب مردم‌شناسی در روزگار جنگ سرد با زیر عنوان «سیا، پنتاگون و رشد استفاده دوگانه (نظامی مدنی) از مردم‌شناسی»، در ۱۴ فصل در سال ۲۰۱۶ از سوی انتشارات دوک منتشر شده است. ترجمه این کتاب به طور مشترک از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در سال ۱۴۰۱ به بازار نشر آمده است.

نشست رونمایی و نقد کتاب مردم‌شناسی در روزگار جنگ سرد، امروز یکشنبه ۲۱ اسفند، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

این نشست از طریق این پیوند قابل مشاهده است.

کد خبر 5731150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha