۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴

توصیه‌های مهم پلیس‌ راه به مسافران نوروزی گلستان

توصیه‌های مهم پلیس‌ راه به مسافران نوروزی گلستان

گرگان- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به بارش باران طی روزهای آینده در این استان از رانندگان خواست تا ضمن حفظ فاصله طولی ایمن با سرعت مطمئن در جاده‌ها رانندگی کنند.

محمود شهرکی دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری، سامانه ناپایدار و بارشی در استان گلستان حاکم خواهد بود و جاده‌ها لغزنده و نا ایمن می‌شوند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان افزود: با توجه به شرایط جوی و ریزش باران، شاهد کاهش دید در هنگام بارندگی خواهیم بود و ضرورت دارد تا رانندگان از هرگونه سرعت غیرمجاز و حرکت‌های نامتعارف به هنگام سبقت و غیره خودداری کرده و مراقب سلامت خود و خانواده‌هایشان باشند.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، لازم است رانندگان وسایل نقلیه، احتیاط بیشتری داشته و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

شهرکی بیان کرد: معمولاً اولین بارش در جاده‌ها، به دلیل وجود ضایعات و موادی از قبیل روغن و گازوئیل و غیره در سطح راه، لغزندگی بیشتری را در جاده‌ها ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌شود و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود، از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و غیره که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تأثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

وی با اشاره به تعدد مناطق مسکونی و روستاهای واقع در حاشیه جاده‌های اصلی در شرق استان گلستان، اظهار کرد: رانندگان حین عبور از این مناطق علاوه بر کاهش سرعت باید حداکثر احتیاط و توجه را به تردد احتمالی عابران و رهگذران داشته باشند.

کد خبر 5737397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha