۱۷ بهمن ۱۳۸۲، ۱۴:۳۴

متن كامل سخنان محمد علي سعدايي در آخرين روز تحصن نمايندگان

متن كامل سخنان محمد علي سعدايي در آخرين روز تحصن نمايندگان

محمد علي سعدايي جهرمي با اشاره به ناكامي رايزني ها با شوراي نگهبان در تاييد صلاحيتهاي نمايندگان ، آن را ناكافي دانست و با گله از رييس جمهور گفت: اجازه ندهيد تمامي كساني كه مي خواستند صبر شما به ثمر برسد امروز در اين شرايط حساس نا اميد شو ند.

خبر برگزاري اين جلسه  و اظهارات وي ديروز با شماره 57406 و باعنوان " تحصن نمايندگان در مجلس پايان يافت "  بر روي خروجي "مهر" منشر شد ؛ با وجودي كه بخش هايي از اين گفته ها موارد و ادعاهايي را شامل است ؛  آنچه در پي مي آيد متن كامل اين اظهارات است :


به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر" ، نماينده‌ مردم جهرم در آخرين روز تحصن نمايندگان در مجلس گفت: در هفت سال اخير بحرانهاي خاصي گريبانگير كشور بوده است و اينك پس از 15 سال از رحلت حضرت حضرت امام(ره) اكثريت كساني كه با راه و روش و خط امام شناخته مي شوند و فداكارترين نيروها در مقاطع حساس كشور بوده اند مورد سوء ظن قرار گرفته اند و رد صلاحيت شده اند.
محمدعلي سعدايي با اشاره به تاكيد حضرت امام(ره) بر اينكه انقلاب به دست نامحرمان نيفتد، تصريح كرد: در طول انقلاب شاهد صحنه‌ هاي ويژه ‌اي بوديم كه به طور شاخص مي‌توان از آن براي شناسايي اهل و نااهل استناد كرد.
وي با بيان اين عقيده كه  استعفاي نمايندگان در راستاي دفاع از حقوق مردم و رد صلاحيت هاي شوراي نگهبان به دنبال تضييع حقوق مردم صورت گرفته است، خطاب به شوراي نگهبان گفت: بايد اينجا روشن شود كه اهليت شما بيشتراست يا اهليت كساني كه رد صلاحيت شده اند.
وي افزود: براي پيروي از حضرت امام (ره) وپياده كردن اهداف انقلاب آيا نيروهاي عزيز و سربلندي كه از دوران قبل از انقلاب مبارزه كردند و دوران جنگ را با مظلوميت و جانبازي سپري كردند ،  قابل مقايسه هستند با كساني كه وقتي سوابق آنها را بازگو كنيم جاي تاسف دارد؟
نماينده رد صلاحيت شده جهرم با بيان اينكه ما را متهم به ارتباط با بيگانگان مي كنند و مي گويند شما با هماهنگي آنها استعفا و تحصن كرده ايد ، گفت: اين حرف ها را بايد با دليل زد ؛ اينكه بعضي از شما خودتان افرادي مي فرستيد در يونان و آمريكا براي برقراري ارتباط ، حالا ديگر چرا ما را متهم مي كنيد.
وي با بيان اينكه نمايند گان مجلس همواره مواضع شفاف داشته اند و بر اين باورند كه امورات كشور به نحوي تدبير و اداره شود كه براي ايران در دنيا مسئله نيافريند، گفت: حال اين نمايندگان نا اهلند يا شما كه مخفيانه بناي ارتباط با كشورهاي خارجي را داريد؟  با مردم راحت صحبت كنيد، نمايندگان كه از قبل مواضعشان را شفاف بيان كردند، شما كه هر روز مخفيانه بناي برارتباط داريد چرا با مردم رودربايستي مي كنيد و نمي گوييد به دنبال برقراري ارتباط با كشورهاي خارجي هستيد.
نماينده جهرم  با بيان اينكه محافظه كاران استعفاي نمايندگان را موجب ضربه وارد كردن به نظام مي دانند گفت: آيا اين استعفا كه به دنبال دفاع از حقوق مردم است به نظام ضربه مي زند يا عملكرد شوراي نگهبان كه در طي آن حقوق مردم تضييع شده است؟
اين نماينده با انتقاد از اظهارات آيت الله مصباح يزدي كه اين مجلس را ننگ جمهوري اسلامي دانسته بود گفت: يك شخص روحاني كه چنين حرفي مي زند خودش از مصاديق بارز مخالفان نظرامام خميني (ره) است و البته ما چنين سخناني را از سوي چنين افرادي از دوران مشروطيت انتظار داشتيم ، ما با اين هتاكي ها از صد سال پيش آشنا شده بوديم.
نماينده جهرم با بيان اينكه عملكرد ما به جمهوري اسلامي ضربه مي‌زند يا عملكردهاي هيات نظارت؟ گفت: ما ننگ جمهوري اسلامي هستيم كه از قانون اساسي دفاع مي كنيم يا كساني كه قانون اساسي را زير پا له مي كنند ننگ جمهوري اسلامي هستند.
نماينده‌ مردم جهرم، عملكرد مجلس را با وجود تمام كاستي‌ها قابل دفاع برشمرد و ادامه داد: مي‌ گويند اين مجلس ننگ جمهوري اسلامي است ،  ما انتظار چنين سخناني از اين افراد داشتيم. نه تنها اكنون، بلكه در دوران مشروطيت و از اسلاف ايشان اين انتظار مي‌رفت.

کد خبر 57417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha