۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

دروازه نجف و کربلا جای بی‌حرمتی به ارزش‌ها نیست؛

هنجارشکنی در سایه بی‌تفاوتی دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه!

هنجارشکنی در سایه بی‌تفاوتی دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه!

کرمانشاه- پس از ماجرای رقص گردشگران زن در محوطه تاریخی بیستون و هنجارشکنی‌ در طاقبستان، ۲روز پیش بار دیگر هنجارشکنان از غفلت متولیان فرهنگی در پارک حاشیه طاقبستان سوءاستفاده کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تاریخ را که ورق می‌زنیم روایات متعددی را برای دروازه نجف و دروازه کربلا خواندن کرمانشاه می‌بینیم، یکی از علت‌های این نام‌گذاری مهمان نوازی مردم کرمانشاه از زائران علوی و حسینی بوده که همچنان ادامه دارد و با رونق استقبال از زیارت امام حسین (ع) در اربعین حسینی در سال‌های گذشته و وضعیت جغرافیایی کرمانشاه برای عبور بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین از این استان و شهر، کرمانشاه شهره به «دروازه کربلا» شده است.

در نخستین روزهای نوروز ۱۴۰۲ تصاویری از هنجارشکنی در محوطه طاقبستان کرمانشاه و سپس رقص گردشگران خانم در محوطه تاریخی بیستون منتشر شد که واکنش مردم و همچنین اعتراض امام جمعه کرمانشاه را به همراه داشت.

اما آنچه در پس این هنجارشکنی‌ها به چشم می‌آید تداوم اقدامات قبح‌شکنانه در محوطه‌های تاریخی استان است که بدون هیچ نظارتی دوباره و چندباره تکرار شده و تصاویر متعددی از قبح‌شکنان محوطه طاقبستان و بیستون در فضای مجازی منتشر شده است.

هنجارشکنی در سایه بی‌تفاوتی دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه!

از آنجا که ممکن است عده‌ای به منظور قبح شکنی در افکار عمومی، اقدام به تهیه و توزیع این تصاویر کرده باشند، ضرورت بررسی دقیق ماجرا توسط نهادهای نظارتی در این وجود دارد.

کارهای خلاف شرع و عرف به بهانه ایجاد شادی نباید در اماکن تاریخی کرمانشاه انجام بگیرد

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در تذکری جدی به سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در دیدار نوروزی سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: تذکر و هشدار می‌دهم کارهای خلاف شرع اسلام، اخلاق و عرف زندگی مردم به بهانه ایجاد شادی نباید در اماکن تاریخی استان کرمانشاه انجام بگیرد.

وی افزود: ما با حضور مردم عزیز و میهمانان گرامی در آثار تاریخی و دیدنی مخالف نیستیم زیرا توجه به میراث فرهنگی، آثار تاریخی، مراکز گردشگری و برنامه‌های فرهنگی موجب رونق اقتصادی در استان و آشنایی بیشتر مردم نقاط مختلف کشور با ظرفیت‌های بالای گردشگری استان می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: تذکر و هشدار می‌دهم کارهای خلاف شرع اسلام، اخلاق و عرف به بهانه ایجاد شادی نباید انجام بگیرد و همه مسئولان مرتبط موظف هستند در این راستا اقدامات لازم را انجام بدهند.

هنجارشکنی در سایه بی‌تفاوتی دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه!

وی با اشاره به وجود آثار باستانی متعدد همچون منطقه تاریخی طاق بستان، محوطه جهانی بیستون، تکیه معاون الملک، غار قوری قلعه و… که بازدید از آنها میهمانان نقاط مختلف کشور و حتی گردشگران از سایر کشورها جذاب است، خاطر نشان کرد: ما نه تنها مخالف توجه درست و اصولی به این بخش نیستیم بلکه همواره توجه به توسعه گردشگری را مورد تاکید قرار داده‌ایم، زیرا که توجه به آثار باستانی می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و رونق گردشگری شود و برای تحقق این امر باید وضعیت فعلی این اماکن ساماندهی شود و این رسالت اصلی میراث فرهنگی است.

با هنجار شکنانی که نسبت به ارزش‌ها بی حرمتی می‌کنند قاطعانه برخورد شود

همچنین امام جمعه کرمانشاه در دیدار نوروزی با رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر حفظ ارزش‌های اسلامی تأکید کرد.

وی افزود: با هنجار شکنانی که نسبت به ارزش‌ها بی حرمتی می‌کنند قاطعانه برخورد شود و اجازه ندهید دل مؤمنین و خانواده معظم شهدا به درد آید، زیرا موضوع حجاب هم فریضه الهی است و هم به عنوان قانون مطالبه عموم مردم متدین و انقلابی است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: فریضه حجاب موضوعی است که اجرای آن درخواست قاطبه مردم است و با گروه اندکی هنجارشکن که قصد مسموم نمودن فضای معنوی شهر خصوصاً در ماه مبارک رمضان را دارند باید به صورت قاطع برخورد شود.

علما بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بر این باورند، زنِ با شرف و با استعداد ایرانی با حجاب اسلامی یکی از بزرگترین و مهمترین ضربه‌ها را به ادعاها و دروغ‌های تمدن غربی زده و در بیش از چهل سال گذشته در میدان‌های مختلف موفق و اثرگذار بوده است و همواره با رعایت حجاب خود خار چشم دشمنان خواهند بود.

پیگیری برای برخورد قانونی با عوامل و مسببان ناهنجاری بیستون

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز پس از تذکر امام جمعه کرمانشاه در خصوص انتشار تصاویر هنجارشکنانه در سایت جهانی بیستون، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در خصوص انتشار تصاویری از هنجار شکنی عده‌ای گردشگر در زمان اجرای برنامه‌های جشنواره نوروزی بیستون در فضای مجازی استان به عرض می‌رساند با توجه به اینکه برگزاری مراسم نوروزگاه سایت جهانی بیستون امسال کاملاً به بخش خصوصی واگذار شده است، متأسفانه در زمان اجرای بخشی از برنامه چند نفر از گردشگران اقدام به رفتارهای هنجار شکنانه نموده‌اند که با تذکر جدی به عوامل اجرایی بلافاصله با دستور سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تمامی برنامه‌های جشن در مجموعه کنسل و تعطیل گردید.

همچنین در این راستا پیگیری برای برخورد قانونی با عوامل و مسببان این ناهنجاری در دست اقدام واحد حقوقی این اداره‌کل قرار دارد.

اما به فاصله چند ساعت از انتشار این بیانیه، بیانیه مذکور از سایت میراث فرهنگی کرمانشاه حذف و یک توضیح مختصر جایگزین آن شد، که گفته می‌شود این تغییر موضع، احتمالاً به دلیل فشار وزارت میزاث فرهنگی. صنایع دستی و گردشگری بوده است.

در این توضیح آمده است که: در حین اجرای برنامه گروه هنری مورد تأیید پایگاه، ۴ نفر از گردشگران به صورت خودسر روی جایگاه رفته و اقدام به پایکوبی می‌کنند که در کم‌تر از ۳۰ ثانیه این موضوع توسط مسؤولان برگزاری برنامه رصد شده و متوقف می‌شود. با این حال، انتشار ویدئوی ۱۴ ثانیه‌ای از این اتفاق در فضای مجازی باعث ایجاد سوءتفاهم در افکار عمومی مردم متدین کرمانشاه شده است.

این پایگاه ضمن اطمینان به حساسیت تمامی کارکنان پایگاه‌های ملی و جهانی میراث‌فرهنگی نسبت به موازین شرعی، به اطلاع می‌رساند این اتفاق در بین روزانه ۵ هزار گردشگر ورودی به این مجموعه و برنامه‌های متعدد مذهبی، فرهنگی و تفریحی در نوروز غیرقابل پیش‌بینی بوده و به محض مشاهده، کنترل شده است.

این توضیحات در حالی است که تکرار چندباره رقص گردشگران زن در این محوطه و هنجارشکنی‌های نامتعارف بارها انجام گرفته که با توجه به فیلم‌های منتشر شده موجب نارضایتی مردم کرمانشاه شده است.

عزم قبح‌شکنان برای ادامه هنجارشکنی در سایه عدم برخورد بازدارنده

اما ۲روز پیش در پارک حاشیه محوطه تاریخی طاقبستان، آوازه خوانی یک زن با پوششی هنجارشکنانه و نوازندگی چند جوان دیگر، نشان دهنده تکرار این رفتار و عدم مدیریت توسط مسؤولان مربوطه است.

هنجارشکنی در سایه بی‌تفاوتی دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه!

به گفته مسئولین میراث فرهنگی استان کرمانشاه اتفاق روز گذشته خارج از محوطه زیر نظر مجموعه میراث فرهنگی رخ داده است، که در این صورت به نظر می‌رسد شهرداری کرمانشاه متولی مکان برگزاری این هنجارشکنی بوده و باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد.

ولنگاری و غفلت مکرر متولیان این جسارت را به هنجارشکنان داده که در سایه عدم برخورد بازدارنده قبح شکنی را ادامه دهند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5743717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      از امام زمان، از ائمه معصومین از محضر امام خامنه ای و خمینی کبیر عذر میخواهیم که مشغول خودمانیم و کرمانشاه شده جولانگاه مفسدین
    • رضا IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      اگر جلوی این بی بند وباری هل گرفته نشود روز به روز بدتر میشود.
    • نفر IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      شما که این اخبار رو از زبان مردم میگید از همه بدترهستید، مردم مگه همینایی که میخوان یکی دو ساعت گرانی و بدبختی رو فراموش بکنن نیستن؟!
      • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        4 11
        آره مردم همینایی هسن که این همه بدبختی رو برای حفظ ارزشها تحمل میکنند.....حیف که سیاسیون خوابند و دنبال مطامع سیاسی خودشونند وجلوی ابتذال رو نمی گیرند
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      خانمهای بدون روسری حرمت ماه مبارک رمضان راهم نگه نمیدارن دولت محترم لطفا رسیدگی کنید بگید در رسانه ملی که بدون روسری در انظار عمومی جرمه مماشات تا کی
    • AE ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      99 17
      دزد ها،فقر ،اختلاس،همه چی پولی شده،خیلی دیر شده
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      عجب چقدر پیگیر هم هستن بابا کارهای مهم‌تر از این هم خیلی زیاده
    • آرتمیس IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      84 34
      چرا دروغ میگین ؟کسی شکایت نکرد!!!
      • هستی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
        23 23
        چرا ما شکاکی هستیم از این وضع اسف بار
    • هلیا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      35 24
      سلام خدمت بچه های سپاه الخصوص سپاه توجه که تووضعیت بدی هستیم ودر این وضعیت بعضی ها تحت عنوان آمرن به معروف باعث آشوب وحلحله درجامعه میشن وعمدا احساسات وغیرت مردم رو تحریک مکنن اینا از دشمن دشمن ترن. نزارین نزارین نزارین
      • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
        23 10
        چشم ریس
    • محمد IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      خوبه راجع فقر و فساد و گرونی که پدر مردم رو درآورده هم همینقدر حجاب حساسیت نشون میدادین
      • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
        19 24
        این شد حرف شما پول نداری خونتو هم تخریب کن حالا چون اقتصاد وضعیتش خوب نیست ناموس ما باید الخت باشه ااین حرف اون کسی است که نمی خواد این کشور اصلا روی خوش نبیند
    • اشکان IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      نویسنده محترم من خودم به دنیا آمده واصیل کرمانشاه هستم ما مردم کرد مردم شادی هستیم نه رقص زیبای کردی که در اون باید زن ومرد به صورت یک درمیان باهم بایستند ولنگاری است ونه باهم رقصیدن ماباعث حس شهوت در بین ما مردم کرد خواهد شد هرکس با خوشی وشادی ماکردها مشکل داره کرمانشاه نیاد
      • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
        29 54
        نظر خودتو به کردها نسبت نده همه کردها مثل تو نیستن تو یک نفر بیش نیستی223
      • مجید IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
        19 54
        معلومه که تو از یهودیهای کرمانشاه هستی نه مسلموناش،والا مسلون دینش رو از خدا واهل بیت میگیره نه از چرندیاتی که تو سرهم کردی،،من خودم کوردم،اخه کورد بودن هم شد افتخار خاک تو سرت احمق
      • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        7 2
        همه مردها آدم ها بی غیرت بی ناموس نیستن.ربطی به اومدن نیومدن به اونجا نداره
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      هرچی دیرتر برخورد بشه بدتر میشن هرچی تملق و باج به این بیعفتها بدین پروتر و جوگیرمیشن انگار غرور گرفتنشون و احساس قدرت می‌کنن شاید عده‌ای از آمریکا میان و خط اول و میدن این احمقها بقیه راه رو خودکار میرن
      • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        1 2
        احسنت
    • ..... IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      شاد بودن مردم مشکل داره
      • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        1 6
        این مدل شاد بودن نیست.الکی معصوم بازی درنیاید
    • DE ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      92 31
      هیچکس نمیتونه جلوی خواست مردم رو بگیره.حرف آخر رو مردم میزنن.نه سرکوب
    • ایرانی GB ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      93 17
      هنجارشکنی به .ورود آزادانه وفروش بی واسطه مواد مخدر وهجوم جوانان کرمانشاهی به افیون اگر شرافت داری وغیره داری وایرانی الصل وطن پرستی نگاهی دلسوزانه به چهره شهر کوچه ها وسطل آشغالهای معتادند جوان بیندازی این هنجار واین عصیان واین خیانته نه رقص
      • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
        41 7
        گل گفتی
    • MD ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      34 76
      باید مسئولین رسیدگی کنن و اجازه ندن اینجور رفتارها تو اجتماع همه گیر بشه باید جلوی بیحجابی گرفته بشه
    • علی آقا IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      32 93
      خودم باید مسئول میشدم...باید دهان اینا را بست...که دفعه دیگه توهین به اسلام نکنند
      • GB ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        11 1
        همون بهتر که نشدی
    • هایپرسونیک ایرانی IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      مرگ بر زنان ومردان کاباره ای
      • AE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        14 0
        مرگ برکسی که برای دیگران آرزوی مرگ میکنه
    • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      59 3
      به نظر من اون روزه داری که باوجود روزه خواری مردم بازم روزش رو نمی شکنه اون مسلمون واقعیه و اون مردی که باوجود بی حجابی زنان بازم از زنان سواستفاده نمی کنه و پاک دامن می مونه اون مرد یه مسلمون واقعیه و صواب بیشتری هم می کنه نسبت به اون مسلمونی که به خاطر گناه نکردن خودش به بقیه زور بگه
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      70 15
      چرا با شادی مردم مشکل دارین
    • محسن IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      21 51
      بعضی ها یاد گرفتن تا چیزی میشه میگن گرونی .اختلاص .اینا به موضوع حجاب ربطی ندارند چون گرون شده همه چی مردم هر غلطی دلشون میخواد بکنند.درقانون حجاب واجبه حالا یه عده دارن با مشتری جمع کردن بقیه رو هم زیر سوال میبرن.خدا رو شکر جمهوری اسلامی تا الان کنترل کرده بود این چند وقت معلوم شدکه اینا چی میخوان.
      • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        3 2
        احسنت دقیقا.یه مشت حرف بچه گونه میزنن.بی ناموسی و فحشا رو دارن به گرونی ربط میدن.گرونی همه جای دنیا هست.کشورهای دیگه مسلمان ترند.
    • ناشناس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      63 9
      مشکل مردم کرمانشاه فقر و بیکاری و ناهنجاری های بوجود آمده از تورم و گرانی است نه این مسائل پیش پا افتاده
      • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
        22 15
        نمیدونم چرا یه عده ای وقتی حرف از حجاب میشه یاد گرونی و دزدی و....می افتن هر چیزی جای خود همون طور که اقتصاد مهمه فرهنگ هم مهمه چون این بی حجابی ها امنیت روانی جامعه رو به هم میزنه
      • شاهین IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        3 3
        احسنت بر شما
    • حمید IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      20 19
      چرا دل دزدا رو اینطوری نمیبینن با شادی مردم مشکل دارن .شما مملکت درست کنید اختلاسگرا رو جمع کنید مردها هم چادر میپوشن
      • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        1 1
        آره جون خودتون.تو مادر و خواهر و زن و بچه هم پس معلومه واست مهم نیستن وگرنه نگرانشون بودی..قرار نیست گرو کشی بشه شما تعیین کنید این قانونه کشوره و کسی حق قانون شکنی رو نداره
      • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
        0 0
        ناموس مهم نیست؟
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      53 7
      برای بیکاری جوان ها هم کاش اینقدر سریع اقدام کنن! بیکاری و بی پولی درد بزرگ جوانان این مملکت است.
    • FR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      47 7
      مسئولین بروند دنبال حل مشکلات معیشتی مردم چرا کاری نمکنید ازدواج راحت بشود دیگه نمی توانیم خودرو بنجل و. بی کیفیت ایرانی را بخریم این همه مشکل و بدبختی گیر دادن به بحث حجاب
    • محمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      21 6
      هرکسب اختیار زندگی کردن داره تور همون قرآنی که میپرستین قصاوت نکنین هرکسی رو تو گور خودش میزارن ایناییم که خیلی دستو پالک واسه حجاب میزنن میدون اگه همین جوری پیش بره منبع درامدشون تو نصل بعدی کلا از بین میره با روضه خونی بسته بابا ۴۰ سال اشک مردم رو در اوردین بزارین یکم بحال خودشون باشن تو این وضع
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      5 44
      استقلال آزادی جمهوری اسلامی
    • شهرام IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      3 11
      هموطنان وهمشهریان کرمانشاهی ، نظام نه در برابر فقروگرانی بی تفاوته ونه باشادی مردم مخالف ، این شعارها دیگه نخ نماشده ، ببینید از تعدادزیادی از هموطنان اقلیت دینی که حجاب و شعائرما براشون الزام آور نیست تاحالا کدامشون به این موارد اهانت کردن ، اما تعداد اندکی ازاین آدم نماها به راحتی اینکارو انجام م
      • امیر IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        0 0
        احسنت
    • حمید AE ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      9 17
      لطفاً از گره زدن موضوع حجاب به معیشت به صورت نابجا خودداری کنید چرا که برهنگی نه فرهنگ و نه اقتصاد هیچ قومی را درست نکرده و این دین مبین اسلام است که به هردو موضوع در حد متعادل توجه کرده است . ضمن اینکه در کشور ما اکثرقانون شکنان حجاب بین مرفهین بی درد هستند تا کارگران زحمت کش.
      • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        4 1
        احسنت آفرین به شما.دقیقا همینطوره.چقدر خوبه که آدم عقل شعور فهم داشته باشه
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      13 10
      اخه نامردا اصلن به فکر جونهاهستین نه ازدواج نه خونه نماشین بیکیفیت دارن پیر میشن از دست این همه گرونی بدبختا جونایه ما گیرکردن به مسئولین که همش دنبال مسالح خدشون
    • ناشناس‌‌‌ IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      7 18
      حجاب‌باید رعایت‌شود‌‌ولطفآ‌با‌اونهای‌که‌رعایت‌‌نمی‌کنند‌بر‌خورد‌شود
    • یه شخص IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      2 3
      اعصاب آدم خورد میشه بعضی از مردم دارن روسری در میارن ، بعضیا هی دارن از پول میگن ، آخه یا رو از روداریش و بی حیاییش داره روسری در میاره چه ربطی به پول داره ، خیلیاشون خودشون مخالفای حکومتند هی چی میگی از پول دم میزنن ، نمی‌دونن چی بگن ، خدا لعنت کنه آدم بد رو خدا لعنت کنه آدم بی حیا رو
    • یه شخص IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      13 3
      واقعاً چه زنهای بی چشم و رویی ، هیچ از خدا نمیترسید ، فکر میکنید خدا شمارو الکی ساخته و رها کرده ؟؟ ، کارایی که میکنن بد عاقبتی داره
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      2 0
      سلام .سال نوی همه ی عزیزان مبارک باشه.تو رو خدا فکر اعتیاد مردم دخترا پسرامون باشین .این قدر دارن توی سریال های خانگی و فیلم های سینمایی عادی انگاری و تشویق برای سیگار کشیدن میکنن و تبلیغات میکنن که قلبم به درد اومده . الهی هر کس پشت این تبلیغات هست خدا جواب شو بده که دارن بچه هامون رو نابود میکنن
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 4
      باید فکری برا این مسئله بشه خواهش مسولین کاری بکنن
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      4 0
      اینجا یک کشور اسلامیه ولی هیچ مسیولین وسران کشور اسلامی رفتار نمی کنند که اگه می کردند این وضع مردم نبود تنها مسئله سران شده حجاب که ما با حجابها اکثرا باهاش مشکل نداریم مشکل اکثریت ما معیشته وکرایه خانه وغیره اگه مسلمانید این مشکلات راحل کنید جوان‌های مجرد را کمک کنید
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      5 0
      بس کنید این همه فشار و اذیت به مردم برای چی هست. با شادی و زندگی مردم چه مشکلی دارید . شماها که در حل مشکلات اساسی مردم ناتوان و بی کفایت هستید حداقل بگذارید مردم زندگی کنند. خدا در قرآن گفته اجباری در دین نیست شماها چرا زورگویی میکنید چرا ظلم‌ میکنید این رفتارها فقط باعث افزایش خشم و نفرت مردم میشو
      • مامان سینها IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
        4 3
        جناب مفسر قرآن.اگه نظرت رو به استناد آیه ی لا اکراه فی الدین داری میگی.معنیش اینکه در پذیرش دین اجباری نیست.اما وقتی دین رو پذیرفتی باید به همه قوانینش احترام بگذاری.چطور اونجا که دین میگه دیه و همین‌طور سهم الارث مرد دوبرابر مردهاست آقایون مشکلی ندارند یا مهریه حق عندالمطالبه خانم هاست خانم ها خوش
    • منصور عالیایی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      مرگ بر هر کسی که با پوشش نامنتعارف قصد ایجاد 2 قطبی داره
    • یک کر مانشاهی LT ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      شهرداری پاسخگو باشه؟؟؟!😂 شهرداری اگه بخواد پاسخ بده باید به خیلی چیزا پاسخ بده از جمله اینکه کرمانشاه با این پتانسیلی که داره چرا باید دارای منطقه محروم باشه!!چرا نباید شهرداری زباله هارو جمع آوری کنه!!حتی زباله هارو هم مردم خودشون باید اتیش بزنن
    • حزب الله IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      حزب الله می میرد ذلت نمی پذیرد
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      اولین علت فساد مجرد ماندن جوانانه ،اولین علت مجرد ماندن جامعه گرانی و تورم و فقر و فاصله طبقاتی بسیار بزرگیه که خود مسولانی که دم از مشکل میزنند آن را ایجاد کردن ،پس اگر فسادی در جامعه وجود داره جلوی آیینه به خودتون نگاه کنید چون باعثش خودتونید اخمخها
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      شناسنامه ایران همین آثار باستتنیه،ارزش این مملکت به همین آثار باستانی هاست،اینها نباشه ایران دیگه هیچ معنایی نداره،
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      شاد بودن و شادی کردن جرم نیست . شما اگر مسلمانید مواظب اعمال و رفتار خود باشید به کسی هم توهین نکنید