۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی:

علت ۸۲ درصد تصادفات نوروز امسال عامل انسانی است

علت ۸۲ درصد تصادفات نوروز امسال عامل انسانی است

اراک-مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در ایام نوروز امسال علت ۸۲ درصد از تصادفات، عامل انسانی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی دارای شریان‌های اصلی در شبکه راه‌های کشور است تا جایی که در طول سال همواره پس از استان‌های تهران و البرز از لحاظ میزان ترددهای بین استانی دارای رتبه سوم ترددهای جاده‌ای در کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: در ایام نوروز امسال علت ۸۲ درصد از تصادفات، عامل انسانی بوده، لذا تلاش شده تا با اجرای پویش همراهان سفر ایمن خستگی و خواب‌آلودگی را از مسافرین دور کنیم تا با روحیه و انگیزه‌ای مضاعف به مسافرت خودشان ادامه دهند.

وی افزود: باتوجه‌به تقارن ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، سعی شد در روند اجرای پویش با استفاده از ظرفیت ستاد اقامه نماز و ارائه پیام‌هایی با موضوعات مختلف اسلامی در راستای توسعه و ترویج اقامه نماز، نسبت به برگزاری نماز جماعت در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی اقدام کنیم تا مسافرین نوروزی علاوه بر سفر شاد و ایمن از فیوضات ماه مبارک رمضان نیز بهره‌مند شوند.

جهانی از مردم درخواست کرد تا از هرگونه عجله و شتاب‌زدگی در رانندگی خودداری کنند و باتوجه‌به اینکه در ایام نوروز جاده‌ها و ورودی شهرها از حجم ترافیکی سنگینی برخوردار هستند با صبوری و آرامش مضاعفی رانندگی کنند.

وی تأکید کرد: رانندگان حتماً قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه‌های پاسخگویی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در سراسر کشور از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها اطلاعات کافی را کسب کرده و سپس اقدام به سفر کنند.

به گفته جهانی برای تسهیل سفرهای نوروزی و به‌منظور رفع خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و مسافران عبوری از جاده‌های استان، چهار ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن استان مرکزی تا ۱۵ فروردین‌ماه پذیرای مسافرین خواهد بود.

کد خبر 5743875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha