۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۶

مدیرکل مدیریت بحران آذربایحان غربی:

احتمال وقوع سیلاب درآذربایجان غربی/آماده باش دستگاههای خدمات رسان

احتمال وقوع سیلاب درآذربایجان غربی/آماده باش دستگاههای خدمات رسان

ارومیه - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان با دستور استاندار جهت مقابله با وقوع سیل احتمالی در ساعات آینده به حالت آماده‌باش در آمدند.

امیر عباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعلام هشدار سازمان هواشناسی، در خصوص وقوع سیلاب اظهار کرد: در این راستا تمامی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها، راهداری، هلال احمر به حالت آماده‌باش در آمده و اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

وی با بیان اینکه لایروبی نقاط حادثه خیز توسط شرکت آب و لایروبی و پاک کردن جوی‌های آب توسط شهرداری از اقدامات لازم در این زمینه است، افزود: لازم است شهروندان از اتراق در حاشیه، بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها بخاطر احتمال وقوع سیل و کوهنوردی به دلیل احتمال وقوع صاعقه اجتناب کنند.

جعفری، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را از سایر اقدامات برای مدیریت شرایط در زمان تشدید بارش‌ها اعلام کرد.

بر اساس اعلام هواشناسی آذربایجان غربی از روز چهارشنبه بارندگی‌ها در منطقه آغاز می‌شود که توأم با رگبار باران، رعد و برق و همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

تمامی نقاط استان تحت تأثیر این سامانه خواهند بود ولی مناطق جنوبی بیشتر شاهد اثرات این سامانه هستند که در نقاط مرتفع و مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها از مواردی است که طی روزهای یاد شده احتمال وقوع آنها وجود دارد.

کد خبر 5752053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha