۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۰

عمار حکیم: روز قدس متعلق به همه آزادگان است

عمار حکیم: روز قدس متعلق به همه آزادگان است

رهبر جریان حکمت ملی عراق از جامعه جهانی خواست که مانع از حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق به موضع گیری درباره روز قدس پرداخت.

وی افزود: روز جهانی قدس فقط روزی برای مسلمانان نیست بلکه روزی جهانی برای همه آزادگان در دنیاست زیرا قدس شهری است که همه ادیان آسمانی مهم را جمع کرده است.

عمار حکیم تاکید کرد: بزرگداشت این مناسبت به مثابه رد آشکار صهیونیزم و هیمنه و تسلط آن بر قدس است که که نزد ملت فلسطین و عربی و مسلمان و همه آزادگان دنیا هویتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و نمی‌توان درباره آن مسامحه کرد.

وی ادامه داد: قدس شهری است که ادیان گوناگون آسمانی را در خود گرد آورده و باید نماد هم‌زیستی ادیان باشد نه اینکه یک رژیم غاصب سلطه خود را بر آن تحمیل کند و بکوشد که آن را شهری برای پیروان یک دین سازد و پیروان دیگر ادیان و باورها را از عمل به شعائر دینی و عبادی‌شان بازدارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که احیای این مناسب به معنای اعلام مخالفت آشکار با صهیونیسم و هژمونی آن و سلطه‌جویی آن بر قدس است. شهری که برای فلسطینیان و اعراب و مسلمانان و همه آزادگان جهان هویتی است که نمی‌توان از آن کوتاه آمد یا بر سر آن چانه‌زنی کرد.

حکیم بر هم‌بستگی ثابت و پایدار خود با ملت فلسطین در مصیبت و جهادش تأکید کرد و از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای و اسلامی خواست که با جدیت برای نجات ملت فلسطین از نقض هر روزه حقوقشان از جانب رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

کد خبر 5754282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha