۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۶

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

مخالف تشکیل مجموعه های صنفی در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه نیستیم

مخالف تشکیل مجموعه های صنفی در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه نیستیم

سنندج- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: با تشکیل مجموعه های جدید صنفی در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه مخالفتی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی یکشنبه شب در کرسی آزاداندیشی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان سنندج اظهار کرد: سنندج آخرین شهرستانی است که این نشست‌های آزاد اندیشی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: نگاه ما در راستای تمرکززدایی برنامه‌های فرهنگی و هنری است و بیشتر برنامه‌ها را به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها خواهیم برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای دیدار مجدد با اصحاب فرهنگ و رسانه و بهره مندی از رهنمون‌های آنان برای پیشبرد امور است.

دریایی افزود: راهبرد امور در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه با بهره مندی از نظر فعالان این عرصه شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امروز خادمان مردم کردستان شبانه روزی برای رقم خوردن اتفاق خوب فرهنگی و هنری در استان تلاش می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: با تشکیل مجموعه‌های جدید صنفی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه مخالفتی نداریم.

دریایی افزود: برای اولین بار در دولت سیزدهم ۵۴ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: سال گذشته نیز ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و ۶ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پرداخت شده است.

دریایی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار نفر در کردستان عضو صندوق اعتباری هنر هستند و طی چند ماه اخیر بیش از ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی استان نیز به عضویت این صندوق در آمده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: متأسفانه مجمع خیرین فرهنگی و هنری نداریم و این از نیازهای این عرصه در استان است.

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان فرهنگی و رسانه شهرستان سنندج در خصوص ضرورت حمایت از فعالان این عرصه و نگاه ویژه به اصحاب رسانه همسو با آرمان‌های انقلاب اسلامی در منطقه کردستان تأکید کردند و از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست کردند که در خصوص حمایت از افراد غیرهمسو با ارزش‌های انقلاب اسلامی تجدید نظر صورت گیرد.

کد خبر 5756797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha