۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳

یک هنرمند نقاش:

زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی رشادت جوانان ایران است

زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی رشادت جوانان ایران است

اهواز- یک هنرمند نقاش گفت: زبان هنر بهترین ابزاری است که از طریق آن می‌توان قدمی در راه معرفی شجاعت و رشادت جوانانمان برداشت.

فاطمه پاک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقاشی دیجیتال «شهید محمدحسین اثنی‌عشری» اولین شهید خوزستانی آزادی قدس که به سفارش حوزه هنری شهرستان دزفول انجام شده است، بیان کرد: نقاشِ دیجیتال اثر شهید اثنی عشری، مرضیه ملک پیشه بود و بنده مسئولیت کارهای گرافیکی اثر را بر عهده داشته‌ام.

وی، این تصویرگری را افتخار و توفیقی بزرگ برای گروه هنری خود دانست و گفت: مظلومیت مردم فلسطین، خباثت اسرائیل و فداکاری‌های مردم مسلمان به‌خصوص جوانان بر کسی پوشیده نیست و این خود می‌تواند انگیزه‌ای برای خلق آثار هنری باشد که معرفی چهره شهدای مبارز در این خصوص یکی از این آثار و پیام‌هاست.

پاک‌نژاد، هنر را زبان مشترک مردم جهان عنوان کرد و افزود: هنر ابزاری است که به‌وسیله آن می‌توان به‌راحتی با دنیا ارتباط برقرار کرد. هنرمندان تصویرگر برای خلق آثار خود از شیوه‌های «دستی» و «دیجیتال» استفاده کنند.

زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی رشادت جوانان ایران است

وی، لازمه انجام یک اثر هنری دیجیتالِ با کیفیت را تسلط بر تکنیک‌های طراحی و نقاشی دستی دانست و گفت: از آنجایی که گرایش و توجه جهانی مردم در فضای مجازی رو به افزایش است و نقاشی و هنر دیجیتال امکان انتشار بهتر و بیشتری در این فضا دارد، بدیهی است که برای رساندن پیام هنرمند، شبکه‌های اجتماعی در این خصوص مناسب‌تر است.

این هنرمند ادامه داد: هنر بدونِ انگیزه و اهداف متعالی شاید به‌تنهایی ارزش نداشته باشد و به همین دلیل بهتر است آثاری که تولید می‌شود برای تمام مردم تأثیرگذار بوده و حاوی پیام‌هایی برای جهانیان باشد.

کارشناس ارشد پژوهش هنر با بیان اینکه زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی شجاعت و رشادت جوانان ایران اسلامی است، گفت: زبان هنر بهترین ابزاری است که از طریق آن می‌توان قدمی در راه معرفی شجاعت و رشادت جوانانمان برداشت.

وی عنوان کرد: هنرمند نقاش و یا تصویرگر باید بتواند در کنار مسائل فرهنگی نیز جلوه‌های ایثار و فداکاری مردم این سرزمین به‌خصوص شهدا را به تصویر بکشد.

پاک‌نژاد گفت: ما در این گروه کوچک هنری امید است بتوانیم گامی مثبت در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی-ایرانی برداریم. در این رابطه پروژه‌های نقاشی دیجیتال چهره، تصویرسازی کتاب، انیمیشن، موشن کمیک، موشن گرافیک، کاراکتر، تبلیغاتی و انیمیت انیمیشن‌های دوبُعدی، کمیک موشن و… در دست اقدام است.

کد خبر 5759496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha