۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰

اوکراین به یک شرط می‌تواند عضو ناتو شود

اوکراین به یک شرط می‌تواند عضو ناتو شود

رئیس‌جمهور جمهوری چک اعلام کرد که پس از پایان جنگ در اوکراین، امکان بررسی درخواست این کشور برای پیوستن به این ائتلاف وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهور جمهوری چک از شروط پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو گفت.

«پتر پاول» رئیس‌جمهور جمهوری چک امروز چهارشنبه اعلام کرد که ائتلاف نظامی ناتو تنها زمانی می‌توانند پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی را مدنظر قرار دهد که جنگ در این کشور پایان یافته باشد.

رئیس‌جمهور جمهوری چک این اظهارات را پس از دیدار امروز خود با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در مقر آن در بروکسل را عنوان کرد.

پیش از این نیز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در سخنانی اعلام کرد: موضع ناتو در قبال اوکراین این است که این کشور عضوی از این سازمان شود؛ این موضوع تغییری نکرده است.

دبیرکل ناتو در این خصوص ادامه داد: این در حالیست که می دانیم یک موضوع مهم وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد تا این مسأله میسر گردد.

وی در این باره اضافه کرد: اول اینکه باید مطمئن شویم اوکراین به عنوان یک کشور مستقل در مناقشه با روسیه پیروز شود. لذا هر گونه بحث درباه عضویت کی‌یف منوط به این موضوع می‌شود که اوکراین کشوری مستقل در اروپا باشد.

کد خبر 5759695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      با این روند که هر روز ناتو روسیه و سایر کشورهای مستقل را به جنگ تحریک مینماید احتمالا در صورت تداوم جنگ و ضربه زدن جهت شکست روسیه نه تنها اوکراین بلکه بیشتر بلوک غرب محو و نابود در کسری از ثانیه خواهد شد چون عمو پو تین باب مزاح و ارعاب سخن بر زبان جاری نمیکنه مگر قابلیت و توان اجرایی داشته باشه