۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۵۸

دبیر شورای عالی افتای اهل سنت کردستان:

جمعه آخرین روز از ماه مبارک رمضان خواهد بود

جمعه آخرین روز از ماه مبارک رمضان خواهد بود

سنندج- دبیر شورای عالی افتای اهل سنت کردستان گفت: در غروب روز پنج شنبه امکان روئیت هلال ماه وجود ندارد و قطعاً روز جمعه آخرین روز از ماه مبارک رمضان در کشور ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا محمداشرف ایل‌بیگی چهارشنبه شب در نشست دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با ائمه شاخص استان کردستان و جامعه مدرسین در سنندج اظهار کرد: بر اساس فقه امام شافعی روئیت ماه ملاک آغاز و پایان ماه رمضان است و با توجه به عدم امکان روئیت ماه در کشور ما روز جمعه عید سعید فطر نیست.

وی افزود: رکورد رؤیت ماه توسط رصدگران در کشور ما ۱۱ ساعت است و این نشان دهنده توان و ظرفیت بالای تیم‌های رصد روئیت ماه در کشور ماست.

ماموستا ایل بیگی تصریح کرد: در منطقه خاورمیانه روئیت ماه در غروب روز پنجشنبه با چشم عادی و غیرمسلح امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: این امکان وجود دارد که در شمال غرب آفریقا و بخش‌های غربی اروپا و جزایر اقیانوسیه ماه روئیت شود اما روئیت در غروب روز پنجشنبه در کشور ما امکان‌پذیر نخواهد بود.

دبیر شورای عالی افتای اهل سنت کردستان گفت: با توجه به اینکه برخی از کشورهای اسلامی همچون عربستان از رأی جمهور تبعیت می‌کنند لذا بر مبنای روئیت ماه در شمال غرب آفریقا و بخش‌های غربی اروپا امکان اعلام عید فطر در روز جمعه توسط عربستان و کشورهای منطقه وجود دارد.

ماموستا ایل بیگی افزود: مردم روزه دار ساکن ایران باید به این مهم توجه کنند که در غروب روز پنج شنبه امکان روئیت هلال ماه وجود ندارد و قطعاً روز جمعه آخرین روز از ماه مبارک رمضان در کشور ما خواهدبود.

کد خبر 5759787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      دلخواه