۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵

آمارهایی از دربی ۱۰۰ ؛

استقلال برتر بود اما پرسپولیس برنده شد/ آبی‌ها چگونه شکست خوردند؟

استقلال برتر بود اما پرسپولیس برنده شد/ آبی‌ها چگونه شکست خوردند؟

آمار دربی صدم پایتخت نشان می دهد پرسپولیس بر خلاف گذشته برتری مطلق نداشت اما سه امتیاز این دیدار را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تک گل عیسی آل کثیر برای پرسپولیس کافی بود تا دربی صدم پایتخت به سود سرخپوشان به پایان برسد.

مهاجم پرسپولیس در حالی بار دیگر موفق به گلزنی مقابل استقلال شد که ابتدای نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و توانست دروازه سیدحسین حسینی را باز کند.

سه امتیاز حیاتی پرسپولیس باعث صعود موقت این تیم به رتبه نخست لیگ برتر شد تا امیدواری یحیی گل محمدی به مراتب بیشتر از ریکاردو ساپینتو برای کسب جام شود.

ارقام اندک برای پرسپولیس

پرسپولیس در این دیدار تمامی آمار و ارقام را در اختیار استقلال قرار داد تا مقایسه آماری این دو تیم نشان از برتری آبی‌پوشان پایتخت بدهد. سرخ‌ها تنها چهار شوت زدند که دو بار در چارچوب بود و یکی از آنها توسط عیسی آل کثیر به گل تبدیل شد. این تیم مالکیت ۴۷ درصدی داشت تا برای دومین بار در فصل جاری توپ را در اختیار حریف قرار داده باشد اما تقریبا تمام فضاها را از آنها بگیرد.

کم پاس پر خطا

پرسپولیس در دربی صدم پایتخت روندی کاملا متفاوت نسبت به گذشته داشت. تیمی که میانگین آمار پاس‌هایش عدد ۵۰۰ بود در مقابل استقلال تنها ۴۰۰ پاس داشت که دقت بسیار اندکی هم نسبت به گذشته داشتند.

بازیکنان این تیم تنها ۷۷ درصد پاس‌های خود را سالم به مقصد رساندند که بیشتر این پاس‌های سالم نیز در عرض بود و کمتر پاس عمقی آنها سالم به مقصد رسید اما باز هم سرخ‌ها بودند که از این موضوع نیز نهایت استفاده را کردند و به گل رسیدند.

استقلال برتر بود اما پرسپولیس برنده شد/ آبی‌ها چگونه شکست خوردند؟

دوئل‌های برابر

دو تیم در تقابل‌های فردی آماری مشابه با یکدیگر داشتند تا سهم موفقیت استقلال و پرسپولیس در نبردها ۵۰ درصدی باشد. تنها تفاوت موجود در خط دفاعی دو تیم بود که پرسپولیسی ها هیچ اشتباهی در این بخش نداشتند و هر موقع احساس خطر بابت فشار مضاعف مهاجمان استقلال داشتند با ارسال بلند توپایجاد ضد حمله می‌کردند.

آمار برای استقلال سه امتیاز برای پرسپولیس

نگاهی جامع به آمارهای این بازی نشان می‌دهد پرسپولیس پس از مدت‌ها برتری محسوسی در تقابل‌های لیگ برتری خود نداشت اما توانست سه امتیاز خیلی مهم را کسب کند تا نه تنها رقیب سنتی را در صدمین رویارویی شکست دهد بلکه امیدوار به قهرمانی با ۵۷ امتیاز بماند.

کد خبر 5761856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ع ق QA ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      2 1
      این را چینی نوشته یا نوری یا ساپینتو یا قایدی ؟ پسرم تو خبرگذاری یک داستان نویس معقول نداری ؟ الیته مثل عیسی نباید خشن بود نیم ساعت هی بزنی تو سر توپ بعدش توپ را بفرستی او گوشه بیابون فراخ
    • زاهدی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      1 0
      پرسپولیس قهرمان 6 تایی