۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۵

امیر ولی‌وند:

صنایع وابسته به وزارت دفاع موتور محرکه نیروهای مسلح هستند

صنایع وابسته به وزارت دفاع موتور محرکه نیروهای مسلح هستند

فرمانده دافوس ارتش گفت: صنایع وابسته به وزارت دفاع در هر کشور موتور محرکه نیروهای مسلح هستند، به ویژه آنکه نیروهای مسلح هر کشوری نیاز به پشتوانه تجهیزاتی و تسلیحاتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر «حسین ولی‌وند» فرمانده دافوس ارتش صبح امروز (دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه) در نشست مشترک دانشجویان این دانشگاه با امیر خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، گفت: این دانشگاه آماده تربیت و پرورش افسرانی است که آماده جانفشانی برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: البته این خصلت فقط مختص به دانشجویان ایرانی نیست و افسران خارجی حاضر در این دانشگاه نیز با چنین روحیه‌ای تربیت می‌شوند.

امیر ولی‌وند با اشاره به صنایع دفاعی در کشورهای مختلف تأکید کرد: صنایع وابسته به وزارت دفاع در هر کشور موتور محرکه نیروهای مسلح هستند، به ویژه اینکه نیروهای مسلح هر کشوری نیاز به پشتوانه تجهیزاتی و تسلیحاتی داشته باشد.

فرمانده دافوس ارتش با بیان اینکه افراد و نفرات نقش مهمی در جنگ‌ها و نبردها دارند اما تجهیزات و تسلیحات نیز نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کنند، تصریح کرد: امروز با تغییر و پیشرفت نسل‌های جنگنده در دنیا شاهد پیشرفت‌های بسیاری هستیم که امیدواریم سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع نیز بتوانند در این حوزه نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: سازمان صنایع هوایی یکی از بخش‌های مهم صنعت دفاعی کشورمان است و باید تأکید کنم سازمان صنایع هوایی فقط ساخت جنگنده نیست و در حوزه‌های دیگری نیز نقش دارند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از اعزام قریب‌الوقوع دانشجویان این دانشگاه به مأموریت محور شناسی که در ۱۶ استان کشور برگزار می‌شود، خبر داد.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه سعی داریم تا دانشجویان در دافوس ارتش بتوانند به قدرت طراحی نبرد برسند، تصریح کرد: قدرت و توانمندی طراحی در حوزه‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که دانشجویان ما باید به آن دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما برای تبدیل‌شدن دانشجویان دافوس به طراح سعی داریم با بررسی مدل‌های بازی برای جنگ‌های نوپدید پیش رو طراحی خوبی داشته باشند.

فرمانده دافوس ارتش در پایان از آمادگی این دانشگاه برای همکاری فناورانه در حوزه پژوهشی و علمی با سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خبر داد و گفت: معاونت پژوهشی دافوس ارتش آماده دریافت نظام مسائل مورد نظر شما است تا بتواند در حوزه‌های علمی و پژوهشی کمک‌های مورد نیاز را به شما ارائه کند.

در حال تکمیل

کد خبر 5761903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha