۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳

با صدور پیامی؛

سازمان بسیج هنرمندان درگذشت براتی پور را تسلیت گفت

سازمان بسیج هنرمندان درگذشت براتی پور را تسلیت گفت

سازمان بسیج هنرمندان با صدور پیامی، درگذشت عباس براتی پور شاعر انقلاب و دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بسیج هنرمندان با صدور پیامی درگذشت عباس براتی پور شاعر انقلاب، دفاع مقدس و اهل بیت علیهم السلام را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

"کلّ نفس ذائقة الموت"

«شاعر و ادیب نام آشنا و پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس، زنده‌یاد استاد عباس براتی پور بعد از سال‌ها مجاهدت فرهنگی و ادبی و با کارنامه‌ای پر افتخار، سرانجام در واپسین روز ماه مبارک رمضان، از عالم خاکی دامن کشید و به شوق دیدار حضرت دوست، به سرای باقی شتافت. سخنور مؤمنی که دلباخته خاندان رسالت و از پیروان صادق مولی الموحدین، علی (ع) بود.

وجه تمایز استاد براتی پور با دیگر شاعران انقلاب اسلامی، تعلق خاطر شدید او به حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس - بخصوص شعر جانباز - بود. چنان که خود بارها و بارها تاکید کرده بود که «هنوز هم نفس جانبازان هستم». دامنه و دایره این تعلق خاطر آن چنان گسترده بود که به همه شعرهای او طعمی از ایثار و شهادت بخشیده بود. شاعر متعهدی که به رغم قرار گرفتن در هشتمین دهه عمر پر برکت خویش، همچنان حضوری بانشاط و فعال در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی داشت.
وی از فردای پیروزی انقلاب تا واپسین سال‌های عمر خویش به واسطه مدیریت جلسات ادبی حوزه هنری که چهارشنبه‌ها تشکیل می‌شد و اداره جلسات سالانه دیدار شاعران با رهبر انقلاب، حضوری فعال و تأثیرگذار در عرصه شعر و ادبیات انقلاب اسلامی داشت.
زنده یاد براتی پور از نسل شاعران معلم بود، و به همین اعتبار شاعری فروتن، بی‌تکلف، ساده و صمیمی که با اخلاص تمام سال‌های گران‌بهای عمر خویش را با سرودن اشعار انقلابی و ارزشی، صرف تلاش برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمود.

سازمان بسیج هنرمندان درگذشت آن ادیب مؤدب را که به راستی الگوی ادب و اخلاق و نجابت بود، به خانواده بزرگوار و مکرم ایشان و جامعه ادبی کشور تسلیت عرض نموده، از آستان حضرت دوست برای آن عزیز سفرکرده، آمرزش و آرامش الهی، و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر و شکیبایی آرزومند است.»

کد خبر 5762098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha