۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۰۹

نسبت به آمار کشور؛

ابتلاء به کرونا در خوزستان کاهش یافت

ابتلاء به کرونا در خوزستان کاهش یافت

اهواز- رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در هفته قبل تعداد بیماران شناسایی و موارد بستری جدید در خوزستان نسبت به هفته قبل از آن و در مقایسه با آمار کشوری، کمتر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری نیا بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص آخرین وضعیت شیوع و ابتلاء به کرونا در استان خوزستان بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که در هفته قبل تعداد بیماران قطعی شناسایی شده و موارد بستری جدید نسبت به هفته قبل از آن و در مقایسه با آمار کشوری، کمتر بوده است.

وی به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: این در حالی است که در خوزستان همچنان روند کاهشی مشاهده نمی‌شود.

بختیاری نیا با بیان اینکه هفته قبل ۱۴ شهرستان در خوزستان وضعیت زرد داشتند، ادامه داد: در این هفته تعداد شهرهای زرد به ۸ مورد کاهش یافته و ۲ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند؛ البته اگرچه تعداد شهرهای زرد کاهش یافته است، ولی باید توجه داشت که در ۱۰ شهر با وضعیت زرد و نارنجی ۴۴ درصد از جمعیت پنج میلیونی استان خوزستان سکونت دارند.

وی یادآور شد: بر همین اساس افراد پرخطر و بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید اصول خود مراقبتی را رعایت کنند زیرا واریانت غالب ویروس کرونا در کشور اومیکرون است که سرایت پذیری زیادی دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افراد مبتلا به کرونا و علامت‌دار باید حداقل پنج روز در منزل بمانند و چنانچه فرد پرخطری در خانه یا اطرافیان است، از مواجهه با آن پرهیز کنند.

وی در خصوص شیوع مالاریا در کشور تاکید کرد: تاکنون ابتلاء به این بیماری در خوزستان مشاهده نشده و در صورت مشاهده، اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 5763314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha