۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین خبر داد؛

شناسایی و دستگیری جستجوگران گنج در روستای «خاوه»

شناسایی و دستگیری جستجوگران گنج در روستای «خاوه»

ورامین- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین از شناسایی و دستگیری جستجوگران گنج در روستای «خاوه» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تاجیک بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری جستجو گران گنج در روستای «خاوه» خبر داد و اظهار کرد: با اعلام وصول گزارش‌هایی مبنی فعالیت مشکوک و انجام حفاری غیر مجاز در بنای تاریخی و ثبت ملی امامزاده بی بی (خواهر) واقع در روستای خاوه از توابع بخش جوادآباد ورامین موضوع در دستور کار قرار گرفت.

تاجیک افزود: پس از بررسی‌های لازم طی عملیاتی که توسط عوامل فرماندهی انتظامی بخش جوادآباد انجام شد، ضمن شناسایی محل مورد نظر و حضور در منطقه، از حفاری غیرمجاز جلوگیری و عوامل حفاری غیرمجاز به مراجع قانونی معرفی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین با اشاره به اینکه پس از این عملیات، با همکاری نیروی یگان حفاظت، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی در محل مورد نظر حضور یافتند گفت: پس از بررسی‌های لازم، اقدام حفاران مذکور به عنوان حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اموال تاریخی تشخیص و شکایت رسمی خود را از عاملان این حفاری غیرمجاز اعلام کردند.

وی عنوان داشت: در همین راستا پرونده قضائی تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

کد خبر 5763351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha