۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۱

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران مطرح کرد؛

تبادل دانشجو در زمینه مطالعات ایران و روسیه

تبادل دانشجو در زمینه مطالعات ایران و روسیه

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: تبادل دانشجو در زمینه مطالعات ایران و روسیه از جمله پیشنهادهای دانشگاه تهران برای همکاری با دانشگاه‌های برتر کشور روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مرندی در نشست تخصصی اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در دانشگاه دولتی مسکو، گفت: همکاری در حوزه علوم انسانی، تشکیل هسته پژوهشی مشترک ادبیات تطبیقی، تشکیل پل ادبی ایران و روسیه با رویکرد ترجمه آثار آکادمیک برجسته دو کشور به زبان فارسی و روسی و تبادل دانشجو در زمینه مطالعات ایران و روسیه از جمله پیشنهادهای دانشگاه تهران برای همکاری با دانشگاه‌های برتر کشور روسیه است.

مرندی ضمن برشمردن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف علمی و فناورانه، بر تبادل برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه تاکید کرد و افزود: علاوه بر علوم انسانی، زمینه‌های جذابی برای همکاری مشترک در حوزه‌های نفت و گاز، هوافضا، مخابرات، صنعت خودرو، بیوتکنولوژی، فناوری نانو و علوم شناختی وجود دارد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران همچنین همکاری‌های موجود بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های روسیه را در قالب موسسه روسی میر و تفاهم‌نامه دهخدا- مندلیف تشریح کرد.

مرندی بر ایجاد و توسعه زمینه‌های حمایتی برای فرصت‌های مطالعاتی اساتید تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت تجهیزات آزمایشگاهی از زمینه‌های مورد علاقه دانشگاه تهران با دانشگاه‌های برتر روسیه است.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در این نشست تخصصی به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد.

این نشست تخصصی با حضور روسا و معاونان دانشگاه‌های برتر روسیه و روسای دانشگاه‌های برتر ایران، دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری و دکتر مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در دانشگاه لومونوسف روسیه برگزار شد.

کد خبر 5766021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha