۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸

فرماندار زنجان:

افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی، تهدیدی جدی برای زنجان است

افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی، تهدیدی جدی برای زنجان است

زنجان- فرماندار زنجان گفت: افت چشم‌گیر سطح سفره‌های آب زیرزمینی، تهدیدی جدی در مناطق مختلف شهرستان زنجان است و باید برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با آن صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز خالقی روز شنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره محیط زیست زنجان، افزود: حفر چاه‌های غیر مجاز و استفاده بی رویه از آب چاه‌های مجاز مشکلات و چالش‌های زیادی در پی دارد که نیازمند نظارت جدی و مؤثر شرکت آب منطقه‌ای است.

فرماندار زنجان، نبود نظارت کافی بر نحوه استفاده از سموم کشاورزی را علت تولید محصولات نامرغوب و غیر بهداشتی عنوان کرد و گفت: همین رویه منجر به بالا رفتن آمار انواع بیماری‌های غیرواگیردار و صعب العلاج شده است.

فرماندار زنجان در ادامه رسالت مسئولان حوزه محیط زیست را در راستای تولید و اشتغالزایی بسیار حساس و سرنوشت ساز دانست و افزود: باید بررسی و تشخیص آلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی کاملاً با هوشیاری و درایت انجام شود و پس از مباحث زیست محیطی، تولید و اشتغال نیز جزو اولویت‌های کارشناسی قرار گیرد.

وی گفت: هرگونه تصمیم نادرست در کمیسیون‌های تخصصی مربوط به مباحث زیست محیطی واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند عامل صدمه جبران ناپذیر به محیط زیست شود یا فرصت‌های تکرار نشدنی سرمایه گذاری و اشتغالزایی در شهرستان را از بین ببرد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه نقش نظارتی نهاد محیط زیست، وظیفه حساسی را بر دوش این سازمان نهاده است، گفت: در صورتی که واحدهای تولیدی و صنعتی، پیوست زیست محیطی را تهیه نکنند باید صاحبان آنها را اقناع کرد تا با صرف وقت مضاعف برای این امر اقدام کنند.

کد خبر 5766570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha