۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد؛

انجام ۱۷ هزار بازرسی از فرآورده‌های دامی خوزستان در ۵۳ روز

انجام ۱۷ هزار بازرسی از فرآورده‌های دامی خوزستان در ۵۳ روز

اهواز - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بالغ‌بر ۲۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک در ۵۳ روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه رمضان در این استان ضبط شد.

ناصر عسکری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این فرآورده‌های خام دامی در جریان ۱۷ هزار مورد بازرسی از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی خوزستان ضبط موقت و نمونه‌برداری شده و نمونه‌های اخذ شده برای تعیین تکلیف این فرآورده‌ها به آزمایشگاه ارسال شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: بیش از هفت هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم در مدت مذکور از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

عسکری فرد بیان کرد: در ۵۳ روز تعداد ۱۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی به دلیل نقض اصول بهداشتی نگهداری و عرضه با حکم قضائی در سطح استان خوزستان پلمب شدند.

وی ادامه داد: بالغ‌بر ۹۳ هزار رأس دام و سبک تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان ویژه ایام نوروز و ماه رمضان در کشتارگاه‌های استان کشتار و ۲ هزار و ۵۰۰ تُن گوشت قرمز از کشتار این دام‌ها استحصال و وارد بازار مصرف شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به ضبط تعداد ۷۹ رأس لاشه دام سبک و سنگین بیمار در کشتارگاه‌های تحت پوشش عنوان کرد: ۲ هزار و ۹۷۳ کیلوگرم گوشت و آلایش خوراکی در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط، معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

عسکری فرد از تولید ۹ هزار و ۲۰۰ تُن گوشت مرغ در ۵۳ روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه رمضان در خوزستان خبر داد و گفت: این میزان گوشت از کشتار بیش از ۵۲ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شد.

وی به تعداد ۱۷ هزار و ۲۶۷ قطعه طیور ضبطی در کشتارگاه‌های طیور خوزستان اشاره کرد و افزود: ۲۸ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروزی و ماه رمضان از روز شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در این استان آغاز و پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ پایان یافت که در این طرح ۴۸ اکیپ متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان و ۴۰ نفر از ناظران شرعی بر کشتار دام و طیور در حال فعالیت بودند.

عسکری فرد به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضا) و مُهر دامپزشکی دقت شود و مردم هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی برای پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 5767437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha