۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

پول شهروندان بابت پارکینگ سازی جای دیگری خرج شده است

پول شهروندان بابت پارکینگ سازی جای دیگری خرج شده است

عضو شورای شهر تهران گفت: ۹۸ درصد پولی که از شهروندان برای پارکینگ سازی دریافت شده است جایی دیگر خرج شده و اوراق مشارکتی که بابت توسعه مترو هزینه شده در جایی دیگر خرج شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان ارائه گزارش تفریق بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: تقریباً در تمام بندهای این گزارش بدون استثنا شاهد انحراف بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش در سال ۱۴۰۰ متعلق به حوزه حمل و نقل و بالاترین افزایش متعلق به حوزه هوشمندسازی است.

امانی با اشاره به تبصره‌های سال ۱۴۰۰ گفت: تقریباً هیچ یک از این تبصره‌ها که ۴۰ عدد بوده اند اجرایی نشده یا حداقل اجرا را داشتند.

عضو شورای شهر تهران گفت: ۹۸ درصد پولی که از شهروندان برای پارکینگ سازی دریافت شده است جایی دیگر خرج شده است و اوراق مشارکتی که بابت توسعه مترو هزینه شده در جایی دیگر خرج شده است.

وی تصریح کرد: همچنین نمی‌دانیم کمک‌های مالی به مؤسسات در کجا خرج شده است و بنا بر استاندارد گزارش شهرداری باید مقداری باشد نه ریالی اما شهرداری اقدام به ارائه گزارش ریالی کرده‌است.

امانی با بیان اینکه ابزاری برای نظارت مالی بر شهرداری نداریم گفت: تنها تفریق بودجه و حسابرسی وجود دارد و اگر از کنار این موارد هم به راحتی عبور کنیم ابزاری برای نظارت نخواهیم داشت.

عضو شورای شهر تهران گفت: جایگاه متمم بودجه کجاست!؟ اگر شهرداری بیش از درآمد مصوب بتواند درآمد کسب کند باید متمم بیاورد اما متممی وجود ندارد.

کد خبر 5769179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha