۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۳

رئیس اقلیم کردستان عراق:

هرگز کمک‌های ایران به اقلیم را فراموش نخواهیم کرد

هرگز کمک‌های ایران به اقلیم را فراموش نخواهیم کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق در جدیدترین موضع گیری درباره ایران اعلام کرد: اقلیم از احدی برای اقدام علیه ایران، حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عراقی شفق نیوز، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به موضع گیری درباره ایران پرداخت.

وی افزود: ما به احدی برای اقدام علیه ایران کمک نخواهیم کرد و به عدم برقراری رابطه با اسرائیل پایبندیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق تصریح کرد که اقلیم از احدی برای اقدام علیه ایران، چه اسرائیل و چه دیگران باشد، حمایت نمی‌کند.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: ایران همسایه عراق و اقلیم است و در بسیاری از زمینه‌ها به اقلیم کردستان عراق کمک کرده؛ ما هرگز این را فراموش نخواهیم کرد. اقلیم در راستای سیاست عراق روابط خوبی با ایران برقرار کرده است.

وی تاکید کرد: حجم مبادلات با ایران بدون احتساب بخش انرژی، بیش از ۱۰ میلیارد دلار است که بیش از ۶۰ درصد این رقم از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود.

بارزانی ادامه داد: ما به هیچ وجه، به هر که علیه ایران است، کمک نمی‌کنیم، نه اسرائیل و نه غیر آن، سیاست بغداد برقراری رابطه با اسرائیل نیست و ما به این سیاست پایبند هستیم.

کد خبر 5771515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیامک IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      بله به احدی از دشمنان ایران کمک نمی کنید به جز کومله و دموکرات و .....واقعا پر رو و بی چشم و رو هستید.یادتون رفته داعش پشت دروازه اقلیم رسیده بود کی به دادتون رسید.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      به همین علت باید تروریستها از اقلیم بیرون کنید و اجازه ی جنایت علیه ایران ندهید
    • حسن IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      بارها این جماعت از پشت خنجر زدند..وسالهاست به ایران دروع می‌گویند.. هم با اسرائیل همکاری می‌کنند.هم ترکیه..وهم گروه‌های معاند..مصداق اینها..توبه گرگ مرگه...هست..چون احساس ضعف می‌کنند دوباره دم تکان میدهند
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      شما کمکهای ما رو فراموش نکنید ما هم خیانتهای شما رو فراموش نخواهیم کرد ! خلاصه با عوض شدن اوضاع منطقه و بادی که به نفع ایران می وزد تولید ماست کیسه ای داره زیاد میشه و همه دارند با ایران یه جوری فامیل میشن !