۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹

رئیس پلیس فتای البرز خبر داد؛

کلاهبرداری میلیاردی با ارسال رسید جعلی

کلاهبرداری میلیاردی با ارسال رسید جعلی

کرج- رئیس پلیس فتای البرز از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که از طریق ارسال رسید جعلی اقدام به ۱۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۴ میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: درپی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری از طریق ارسال رسید جعلی واریز به پلیس فتای استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان حکایت از این داشت که متهم با شناسایی سوژه‌های خود از سایت دیوار با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با شیوه‌های متقلبانه از طریق ارسال رسیدهای جعلی واریز، کالای مالباختگان را دریافت و متواری می شده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز اضافه کرد: با پایان یافتن تحقیقات مقدماتی پلیس، مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرج دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی متهم با مشاهده مستندات غیر قابل انکار پلیس لب به اعتراف گشود و به ۱۵ فقره کلاهبرداری از طریق ساختن رسید جعلی واریز اعتراف کرد.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهم از سوی کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی مأموران پلیس فتا همه مالباختگان این پرونده شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد در خرید و فروش‌های این چنین پیش از اطمینان از نشستن وجه به حساب، از تحویل کالا به خریدار خودداری کنند.

کد خبر 5780684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha