۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در ارتباط با عراق را تمدید کرد

آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در ارتباط با عراق را تمدید کرد

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با عراق، مدعی شد که هنوز موانعی در عراق وجود دارد که برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا تهدید فوق العاده محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا فرمان تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ثبات در عراق را امضا کرد.

در بیانیه‌ای که بایدن در وب سایت کاخ سفید منتشر کرد، آمده است: هنوز موانعی برای بازسازی منظم عراق، بازگرداندن و حفظ صلح و امنیت در این کشور و توسعه نهادهای سیاسی، اداری و اقتصادی در عراق وجود دارد.

بایدن افزود: این موانع، امنیت ملی و سیاست خارجی عراق و آمریکا را نیز تهدید می‌کند و از این رو تصمیم گرفته‌ام ادامه وضعیت اضطراری ملی اعلام شده بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۰۳ در ارتباط با ثبات عراق را امضا کنم و آن را ضروری می‌دانم.

فرمان ۱۳۳۰۳ در مورد عراق در سال ۲۰۰۳ در زمان جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا صادر شد که بر اساس آن صادرات برخی کالاهای خاص به عراق ممنوع و برخی افراد و نهادها در ارتباط لا آن تحریم می‌شوند.

این خبر در حالی است که سفیر آمریکا در عراق اخیراً گفته است که آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد و عراق برای واشنگتن از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است.

کد خبر 5782020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha