۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

عثمان لاویچ با مهر مطرح کرد؛

کتابخانه غازی خسروبیگ با نهاد کتابخانه‌ها تبادل اسناد و نسخ دارد

کتابخانه غازی خسروبیگ با نهاد کتابخانه‌ها تبادل اسناد و نسخ دارد

رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ گفت: وظیفه مشترک ما در توافق با نهاد کتابخانه های عمومی کشور تبادل اسناد تاریخی، نسخ خطی، سفر نمایندگان کشورهای مختلف است.

عثمان لاویچ رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره توافق نامه میان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و این کتابخانه گفت: برنامه این توافق نامه را از یک سال پیش در دست کار داشتیم و پیش نویس آن آماده شد بود.

وی افزود: قبل از این توافق نامه در یک وبینار نسبت به این همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور صحبت کرده بودیم. در حال حاضر با امضای این توافق نامه همکاری‌های بیشتری را با نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز کردیم.

لاویچ گفت: در این تفاهم نامه وظایف هر دو طرف مشخص شده است اما وظیفه مشترک ما تبادل اسناد تاریخی، نسخ خطی، سفر نمایندگان کشورهای مختلف، انجام پروژه‌های مشترک در حوزه اسناد، چاپ و انتشار کتاب‌های مشخص و فعالیت نمایشگاهی و غیره است.

وی افزود: نمایشگاه کتاب بسیار خوب و در سطح کیفیت بالاست و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌هایی است که ما در آن حضور داشتیم این نشان می‌دهد که کتاب در ایران زنده است و علاقه مندی به کتاب در میان ایرانیان بسیار زیاد است.

رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ گفت: به نظر من ۲۰ درصد از مردم ساکن تهران در نمایشگاه کتاب حضور دارند و این نشان دهند موفقیت این نمایشگاه است.

وی در پایان افزود: در طول برگزاری این رویداد اساتید برای رونمایی از آثاری به زبان فارسی از بوسنی به این نمایشگاه می آیند. امیدواریم در نمایشگاه‌های بعدی به عنوان مهمان ویژه در این رویداد شرکت کنیم.

کد خبر 5782075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha