۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

مدیرکل بهزیستی استان فارس:

فارس جزو ۶ استان اول کشور در امر فرزندخواندگی است

فارس جزو ۶ استان اول کشور در امر فرزندخواندگی است

شیراز- مدیرکل بهزیستی فارس گفت: فارس با واگذاری ۱۲۲ فرزند به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی جزو ۶ استان اول کشور در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا هوشیار بیان اینکه از ۱۲۲ فرزند واگذار شده ۵۰ نفر پسر و ۷۲ فرزند با جنسیت دختر بوده‌اند، تعداد خانواده‌های پشت نوبت متقاضی فرزندخواندگی در استان فارس را ۶۵۰ خانواده برشمرد و بیان کرد: در واگذاری فرزندان ۲ موضوع اصلی شامل تأیید صلاحیت خانواده‌های متقاضی و وجود فرزند قابل واگذاری در مراکز مدنظر است.

وی ادامه داد: بخشی از فرزندانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند شرایط واگذاری برای فرزندخواندگی را ندارند؛ بی سرپرست بودن یا بد سرپرست بودن کودک باید مورد تأیید مقام قضائی قرار بگیرد لذا تعداد فرزندان قابل واگذاری نسبت به تعداد متقاضیان محدود است.

مدیرکل بهزیستی فارس بیان کرد: متقاضیان فرزندخواندگی ابتدا در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام نموده و مدارک خود را بارگذاری می‌کنند و بعد از تماس با ایشان مصاحبه و مراحل بعد توسط کارشناسان بهزیستی انجام و پیگیری می‌شود، اولویت اول واگذاری فرزند با زوج‌های دارای صلاحیت بدون فرزند و اولویت دوم بانوان مجرد هستند و خانواده‌های دارای فرزند نیز اولویت سوم در واگذاری فرزندان هستند.

هوشیار، بیشتر بودن متقاضیان کودکان شیرخوار با جنسیت دختر را از چالش‌ها برشمرد و افزود: این نگرش باید اصلاح شود زیرا تمامی فرزندان در سنین مختلف و با هر جنسیتی نیاز به والدین دارند و حق دارند که از آغوش گرم خانواده بهره‌مند شوند.

کد خبر 5787388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha