روی آوردن عراق به جنگنده های پیشرفته فرانسوی

روی آوردن عراق به جنگنده های پیشرفته فرانسوی

منابع نظامی عراقی از اقدامات جدید برای تقویت نیروی هوایی خود از جمله در اختیار گرفتن جنگنده های پیشرفت فرانسوی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی از اقدامات جدید برای تقویت نیروی هوایی خود خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یحیی سریع سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از تلاش این کشور برای افزودن جنگنده های رافائل فرانسه به ناوگان نیروی هوایی عراق خبر داد.

یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: دستورات فرماندهی عالی نظامی عراق و در رأس آنان محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر افزایش توان نیروهای مسلح کشور از جمله نیروی هوایی تأکید دارد؛ بنابراین عراق برای این منظور بسیاری از کشورها از جمله فرانسه را در نظر دارد.

وی افزود: فرانسه از کشورهای پیشرو در زمینه صنایع نظامی به شمار می رود و همکاری هایی با این کشور وجود دارد. امیدواریم نیروی هوایی عراق به هواپیماهای جدیدی از جمله جنگنده های رافائل فرانسه که از جنگنده های پیشرفته محسوب می شود، تجهیز شود.

وی توضیح داد که این جنگنده دارای قدرت بالایی در ضربات تاکتیکی است و رادارهای پیشرفته ای دارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنین بر اهمیت انجام تمرینات نیروی هوایی این کشور با سایر کشورها از جمله کشورهای عضو ناتو به ویژه فرانسه تأکید کرد.

وی هدف از برگزاری رزمایش هایی مانند ابابیل یک را افزایش توان خلبانان عراقی دانست و به اهمیت تقویت ناوگان نیروی هوایی عراق با جنگنده های پیشرفته مانند رافائل فرانسه اشاره کرد که قدرت مانور بالایی دارد.

لازم به ذکر است که عراق امروز شاهد رزمایش نیروی هوایی خود با حضور السودانی نخست وزیر این کشور بود.

کد خبر 5788345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha