یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق:

اردن قبل از آنکه دیر شود درباره حزب منحله بعث تجدیدنظر کند

اردن قبل از آنکه دیر شود درباره حزب منحله بعث تجدیدنظر کند

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق از دولت اردن خواست قبل از آنکه دیر شود در تصمیم خود مبنی بر اعطای مجوز فعالیت سیاسی به حزب منحله بعث، تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «علی الفتلاوی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق در واکنش به مجوز اردن به حزب منحله بعث برای فعالیت سیاسی در این کشور گفت: این اقدام اردن، توهین به احساسات مردم عراق و خانواده‌هایی است که هنوز به دنبال فرزندان خود که در دوره حاکمیت رژیم بعث مفقود شده‌اند، می‌گردند.

وی ادامه داد: عراق طی دهه‌های گذشته تسهیلات زیادی به دولت اردن در ابعاد تجاری و نفتی داده اما فقط شاهد از پشت خنجر زدن از سوی این کشور بوده است.

الفتلاوی بیان کرد: این اقدام اردن، کودتا در عرصه حسن هم جواری به شمار می‌رود و باید اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود. اردن قبل از آنکه عراق اقدامات سیاسی و اقتصادی لازم را اتخاذ کند در تصمیم خود بازنگری کند.

«جبار عوده» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق نیز روز گذشته، تاکید کرد: تاریخ سیاه حزب منحله بعث در عراق را نمی‌توان فراموش کرد. گورهای دسته جمعی که حاوی اجساد میلیون‌ها نفر بودند، تصویری از کارنامه سیاه این حزب است.

وی در ادامه افزود: تصمیم اردن مبنی بر احیای حزب بعث، بیانگر وجود یک سیاست در قبال عراق برای تحریک کردن احساسات میلیون‌ها تن از خانواده‌های قربانیان این حزب است.

«علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «نُجَباء» نیز روز گذشته در پیامی توییتری از دولت عراق خواست که ضمن مقابله‌به‌مثل با اقدامات خصمانه رژیم اردن، به روابط دوجانبه خاتمه دهد.

کد خبر 5795360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha