۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸

نخستین نشست وزرای دفاع ژاپن، آمریکا، استرالیا و فیلیپین

نخستین نشست وزرای دفاع ژاپن، آمریکا، استرالیا و فیلیپین

وزرای دفاع ژاپن، آمریکا، استرالیا و فیلیپین امروز نخستین نشست خود را در سنگاپور برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ژاپن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: وزرای دفاع ژاپن، آمریکا، استرالیا و فیلیپین نخستین نشست چهارجانبه خود را امروز شنبه در حاشیه نشست گفتگوی «شانگری لا» در سنگاپور برگزار کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در مورد موضوعات منطقه ای مورد علاقه مشترک و همچنین «فرصت های گسترش همکاری ها» در حوزه های مختلف بحث کرده و دیدگاه مشترک خود را در مورد آنچه آنان مدعی «یک هند و اقیانوس آرام آزاد» شدند، مورد تأکید قرار دادند.

به گفته وزارت دفاع ژاپن، وزیران دفاع کشورهای حاضر در این نشست چهارجانبه «تأیید کردند که چشم اندازی برای «ایندوپاسیفیک آرام آزاد» متصور بوده و همه تلاش می کنند تا اطمینان حاصل شود این چشم انداز به رشد خود ادامه می دهد.

«یاسوکازو هامادا» وزیر دفاع ژاپن، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده و «ریچارد مارلز» و «کارلیتو گالوز» همتایان استرالیایی و فیلیپینی آنها «درباره موضوعات منطقه ای مورد علاقه مشترک و فرصت هایی برای گسترش همکاری ها نیز گفتگو کردند».

این دیدار در حالی برگزار شد که توکیو، واشنگتن و کانبرا همگی همکاری دفاعی خود با مانیل در بحبوحه نگرانی‌ های فزاینده ادعایی شان درباره حضور نظامی رو به رشد چین در دریاهای جنوبی و شرقی چین که در زمره قلمرو پکن تلقی می شود را افزایش دادند.

کد خبر 5801596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha