۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶

عسگرپور اعلام کرد؛

معرفی کارآفرینان برتر صنایع دستی به وزارت کار

معرفی کارآفرینان برتر صنایع دستی به وزارت کار

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی با بیان اینکه بیش از ۵١٧ هزار و ٢٠٠ هنرمند در حوزه صنایع دستی شاغل هستند گفت: ۸ کارآفرین برتر را به وزارت کار معرفی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمدحسین عسگرپور مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی در نشست خبری هفته صنایع دستی که امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد گفت: افتتاح ۹۰ پروژه با ظرفیت اشتغالزایی ۹۷۷ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۳ میلیارد تومانی شامل ۶۰ کارگاه تولیدی، ۱۸ بازارچه و فروشگاه، ۹ موزه یا خانه صنایع‌دستی، ۲ مرکز آموزش و افتتاح اولین محله صنایع‌دستی در محله بالاکفت شیراز، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در تخت جمشید و محله سیبویه و برگزاری نمایشگاه آثار فاخر صنایع‌دستی برای نخستین‌بار، از جمله برنامه‌های هفته صنایع‌دستی هستند.

وی گفت: ۸ رشته جدید صنایع دستی تصویب شده است از جمله تنبور دوزی، ابروباد سازی کاغذ، لنج‌سازی سنتی، ریخته‌گری احجام هنری-کاربری (شن و ماسه)، قطاعی‌پارچه، چاپ باسمه‌ای، تکه چینی نامنتظم چوب، سفیدگری (پیشه وابسته). همچنین کارگاه ایده پردازی کاربرد خلاقانه صنایع دستی و هنر ایرانی در فضاهای عمومی همزمان با ۲۰ خرداد به مدت سه روز با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری برگزار می‌شود و روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد برای ثبت نام در نظر گرفته شده است. در واقع محور میدان آزادی تا تقاطع یادگار انتخاب شده که هویت صنایع‌دستی به شهر اضافه شود. این پیوند می‌تواند از این جهت خوب باشد که صنایع دستی در منظر شهری دیده شود.

وی گفت: آمار ثبت شده شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی را ۵١٧ هزار و ٢٠٠ هنرمند اعلام کرد که سهم زنان ٣۵٠ هزار نفر ٧٠ درصد است.

عسگرپور افزود: امضای تفاهم‌نامه با ستاد نیروهای مسلح را در دستور کار داریم. همچنین در راستای امضای تفاهمنامه با جامعه بوم گردی‌ها؛ نمایشگاه تولیدات صنایع دستی اقامتگاه‌های بوم گردی همزمان با هفته صنایع دستی در استان اصفهان برپا می‌شود.

شروع صدور کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی از ۲۹ خردادماه با اولویت هنرمندان پیشکسوت، اختتامیه گام اول و دوم رویداد ملی سه گام، حضور فعال بوم‌گردی‌ها در نمایشگاه اصفهان و ارائه صنایع‌دستی هر منطقه، انتخاب ۳۰۵ تولیدکننده برتر از بین ۵۱۷ هزار تولیدکننده کشور برای به صادرکنندگان از دیگر نکات مورد اشاره سرپرست دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بود. 
 

کد خبر 5804063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha