۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶

مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

بمباران شیمیایی سردشت نماد مقاومت مردم ایران در جنگ تحمیلی است

بمباران شیمیایی سردشت نماد مقاومت مردم ایران در جنگ تحمیلی است

ارومیه - مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: شهدای بمباران شیمیایی سردشت نماد ایثار و مقاومت مردم ایران در طول دوران جنگ تحمیلی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جلال‌الدین اعظمی عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی برای برگزاری یادواره شهدای هفتم تیر سردشت اظهار کرد: سالهاست این مراسم برگزار می‌شود اما دغدغه اصلی این است که مراسم باید هرساله بهتر و با کیفیت تر نسبت به سال گذشته باشد و این امر تنها به همت و تلاش، وحدت و همدلی و همراهی یکدیگر امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در کار و برنامه‌ها در این خواهد بود که ذیل ستاد گرامیداشت کمیته‌های ایجاد و تشکیل شود و اقدامات برنامه ریزی و انجام گیرد، بیان کرد: این مراسم باید برنامه‌ای در سطح استانی و در جایگاه ملی برگزار شود و نماد از وحدت، آرامش، مظلومیت مردم سردشت در آن به نمایش گذاشته شود.

مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در این مراسم باید نماد حقوق بشر آمریکایی که نمادی از دوگانگی و استکبار و مردم ستیزی است را نشان دهیم و برای این امر نیز می‌طلبد از رسانه‌های ملی و محلی و فضای مجازی استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سردشت نیز گفت: مراسم گرامیداشت هفت تیر باید در شأن شهدای معظم شیمیایی و مردم این شهرستان برگزار شود.

باباخان اسکندری افزود: مراسم گرامیداشت هفت تیرماه هرساله برگزار می‌شود به این خاطر که شهدای گرانقدر، جانبازان و ایثارگران، کسانی که برای حیثیت و شرافت این خاک و مملکت زحمت کشیده‌اند همیشه در حافظه، در قلب ما هستند، باید این مراسم در شأن شهدای معظم و مردم برگزار شود.

وی افزود: یادواره و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معظم در کشور ما متفاوت‌تر از سایر ملل و ادیان دیگر برگزار می‌شود چرا که معتقدیم شهدا زنده هستند و ایمان قلبی و اعتقادی به آن داریم.

اسکندری بابیان اینکه مراسم گرامیداشت هفت تیر ماه مقارن با عید سعید قربان است، اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و باید در این مراسم نیازها، دردهای مردم گفته شود و خود جانبازان و خانواده‌های داغدیده در مراسم حضور داشته باشند و تا مسائل و مشکلات خود را بیان کنند.

هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

کد خبر 5807593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha