۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

همه اراضی ملی و زراعی کردستان تا پایان سال جاری رفع تداخل می شوند

همه اراضی ملی و زراعی کردستان تا پایان سال جاری رفع تداخل می شوند

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تا پایان سال جاری همه اراضی ملی و کشاورزی استان رفع تداخل خواهد شد و برای آنان سند صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسکندری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشتغال و اقتصاد استان مبتنی بر بخش کشاورزی است و نقش این حوزه در توسعه استان کردستان انکار ناپذیر است.

وی افزود: تعامل با رسانه‌ها و تلاش فعالان این عرصه برای پیشبرد امور مرتبط با حوزه کشاورزی استان قابل تقدیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ پرسنل در این مجموعه مشغول خدمت رسانی به کشاورزان و ارباب رجوع هستند و در این راستا از همه انتقادات استقبال می‌کنیم.

اسکندری افزود: مبحث امنیت غذایی و اقتدار غذایی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و همه ما موظفیم در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان امنیت غذایی با امنیت ملی مترادف شده است و در صورت کم کاری در این عرصه شاهد مشکلات متعددی خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود اعلام کرد: در سال زراعی جاری ۴۷۷ میلیمتر بارندگی داشتیم شاهد وضعیت مناسب زراعت در هستیم که این مهم پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم و بیش از ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی را در سال جاری به ما می‌دهد.

اسکندری افزود: مبحث الگوی کشت در این سازمان پیگیری می‌شود و برای استان کردستان نیز این مهم تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صدور سند و رفع تداخلات اراضی اقدامات مهمی انجام شده و اکنون ۴۳ درصد اراضی کشاورزی استان سند دار شده‌اند.

اسکندری اعلام کرد: تا پایان سال جاری همه اراضی ملی و کشاورزی استان رفع تداخل خواهد شد و برای آنان صادر می‌شود.

وی افزود: روزانه هزار و ۳۰۰ تن محصولات کشاورزی از مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه صادر می‌کنیم و در هر شرایطی کشورهای همسایه به محصولات کشاورزی کشورمان نیاز دارند.

اسکندری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ظرفیت سردخانه‌ای استان دو برابر شده و اکنون حدود ۹۷۰ هزار تن ظرفیت سیلویی و سردخانه‌ای داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تولید انواع محصولات کشاورزی داریم که بر اساس برنامه ریزی سعی داریم این مهم را طی چهار سال به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسانیم.

اسکندری اعلام کرد: پیش بینی می‌کنیم که امسال ۱۳ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در استان هزینه شود که این مهم نقش مهمی در رونق اقتصادی استان دارد.

وی افزود: در مبحث کاشت نهال نیز طی ۴ سال باید ۳ میلیون نهال کاشته شود که سال گذشته ۲۵۰ هزار اصله نهال کاشته شد.

کد خبر 5807978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha