۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

درخواست از روحانیون برای نظارت بر انجام درست و کامل اعمال حجاج

درخواست از روحانیون برای نظارت بر انجام درست و کامل اعمال حجاج

در سومین نشست خادمان فرهنگی از روحانیون خواسته شد نظارت دقیقی بر انجام درست و کامل اعمال توسط حجاج داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نشست روحانیون کاروان‌های حاضر در مکه مکرمه صبح امروز دوشنبه ۲۲ خرداد در نمازخانه هتل بلدالطیب با حضور مدیر جذب و سازماندهی، امور استانها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین علی پروانه بر اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی در کاروان ها تاکید کرد و گفت: روحانیون باید بر انجام اعمال دقیق و کامل زئران نظارت و کنترل داشته باشند تا حجاج ایرانی بدون مشکل در انجام اعمال ایام حج را به پایان برسانند.

وی یکی از موارد مهم اقدامات فرهنگی در ایام حج را فعال کردن کتابخانه های همراه و اجرای مسابقات کتابخوانی دانست و ادامه داد: همچنین روحانیون کاروان ها باید بر حضور زائران در نماز جماعت مسجدالحرام و مساجد اطراف هتل ها مدیریت داشته باشند تا مشکل شرعی برایشان ایجاد نشود.

مدیر جذب و سازماندهی، امور استانها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به درخواست زائران برای برگزاری نماز جماعت در هتل ها گفت: این درخواست برای همه زائران صدق نمی کند و تنها حجاجی که به دلیل کهولت سن و یا داشتن بیماری و عذر دیگری توانایی حضور در مسجدالحرام یا مساجد اطراف را ندارند، می توانند در نماز جماعت هتل شرکت کنند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلیمن علی مومن عضو شورای استفتائات رهبری و حجت الاسلام والمسلمین منصور مظاهری روحانی کاروان بعثه به سوالات و ابهامات شرعی روحانیون کاروان ها که زائران با آن مواجه هستند پاسخ گفتند.

کد خبر 5808211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha