۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بارشهای رگباری در جنوب و افزایش سرعت بادهای ۱۲۰روزه در شمال استان

بارشهای رگباری در جنوب و افزایش سرعت بادهای ۱۲۰روزه در شمال استان

زاهدان- مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: بارش‌های رگباری در جنوب و افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، افزود: دوشنبه و سه شنبه ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه جاری، برای مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از سه شنبه تا شنبه ۲۳ تا ۲۷ خردادماه جاری نیز در مناطق شمالی استان، وزش باد شدید و گرد و خاک و در زاهدان و مناطق مرکزی وزش باد نسبتاً شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها و اختلال در ترددهای جاده‌ای و همچنین احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی استان وجود دارد.

وی توصیه کرد: در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری شود، برای مناطق شمال استان نیز عدم ترددهای غیر ضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 5808613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha