۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۹

در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

از لزوم اجرایی شدن مصوب کاهش قیمت بلیت مترو تا صدور مالیات اشتباه

از لزوم اجرایی شدن مصوب کاهش قیمت بلیت مترو تا صدور مالیات اشتباه

عضو شورای شهر تهران گفت:پس از تایید فرمانداری بهای بلیت مترو باید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به کارت‌های منزلت گفت: علی رغم گذشت یک ماه و نیم از پیگیری این موضوع هنوز اقدامی در رابطه با کارت‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: درحال حاضر تنها در ۵ نقطه تهران خدمات کارت منزلت انجام می‌شود و این کارت‌ها عموماً متعلق به افراد سالمند است و باید تمهیداتی برای این کارت‌ها در نظر گرفته شود.

پیرهادی گفت: متأسفانه پس از هک شهرداری تهران فاوا هنوز به جایگاه خود نرسیده است و بسیاری از مشکلات مرتبط با کارت منزلت نشأت گرفته از مشکلات فاوا است.

در ادامه زهرا شمس احسان با اشاره به روز صنایع دستی گفت: سهم ناچیز ایران از بازار جهانی صنایع دستی و خارج شدن صنایع دستی از سبد خانوار شاهد مشکلاتی هستیم.

وی گفت: باید زیست بوم یکپارچه صنایع دستی برای توسعه و ترویج و خلق صنایع دستی ایجاد شود و سهم مدیریت شهری در توسعه صنایع دستی چشمگیر است و باید از منابع شهرداری و معماری شهری جهت توسعه صنایع دستی بهره بگیریم.

در ادامه ناصر امانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به تفاهم نامه شهرداری ۴۰ هزار میلیارد تومانی تهران گفت: اخیراً مطلع شده ایم این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شده است و از شهرداری می‌خواهیم این تفاهم نامه را به شورای شهر ارائه دهند.

وی ادامه داد: قرار بود بهای بلیت های مترو ۱۰ درصد کاهش یابد و فرمانداری هم این موضوع را تایید کرد اما تا روز گذشته هنوز این مصوبه عملیاتی نشده است.

در ادامه احمد صادقی گفت: بسیاری از مکان های ورزشی مدیریت نمی‌شوند و هنوز مصوبه شورای شهر تهران درخصوص مکان های ورزشی اجرایی نشده است و به مناطق واگذار نشده است.

در ادامه حبیب کاشانی با اشاره به مصوبه خانه‌های خالی گفت: گفته شده که هزار میلیارد تومان قرار است از خانه های خالی مالیات دریافت شود اما برای بنده برگه مالیاتی ارسال شده است که محتویات آن همگی اشتباه است.

وی ادامه داد: گفته شده ملک بنده یک سال ساخت و در طبقه همکف است درحالی که ملک بنده ۱۰ سال ساخت و در طبقه سوم است و با همین اطلاعات اشتباه گفته شده بنده باید ۳۰ میلیون مالیات بدهم.

کاشانی گفت: برای کارمندانی که حقوق کار دریافت می‌کنند سخت است که بخواهند چنین مالیات هایی را بپردازند و تقاضای من از شهرداری تهران این است تا کارشناسان خود را برای بررسی این موضوعات به کار گیرد.

کد خبر 5808845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha