۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳

صحرایی:

ایجاد مثلث مدرسه، مسجد و خانواده از مأموریت‌های معاونت پرورشی است

ایجاد مثلث مدرسه، مسجد و خانواده از مأموریت‌های معاونت پرورشی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد مثلث مدرسه، مسجد و خانواده، پیگیری ایجاد پردیس تربیت مربی پرورشی، تقویت هویت دینی و ملی با تأکید بر پرچم از مأموریت‌های معاونت پرورشی در دوره جدید تحول است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضامراد صحرایی در نشست همفکری با مدیران و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی، ایجاد مثلث مدرسه، مسجد و خانواده، پیگیری ایجاد پردیس تربیت مربی پرورشی، تقویت هویت دینی و ملی، هدایت تحصیلی اصولی و تقویت تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی را ازجمله مهم‌ترین مأموریت‌های این معاونت در دوره جدید تحول تعلیم و تربیت برشمرد.

صحرایی در نشست هم‌فکری با مدیران و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: تأکیدهای رهبر انقلاب (مدظله‌العالی) در دیدار اردیبهشت با مأموریت ابلاغی رئیس‌جمهور محترم که همگی با مأموریت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی ارتباط دارد، لذا برای تحقق این تأکیدات و ابلاغ‌ها، همه بخش‌های آموزش و پرورش باید با این معاونت همراهی و کمک نمایند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: باید دانش‌آموزان در مسیر فعالیت‌های پرورشی قرار بگیرند و خودشان حق انتخاب بین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را داشته باشند، لذا باید در خدمات و کارهای فرهنگی تنوع ایجاد کنیم، به‌طوری‌که دانش آموزان بر اساس علاقه خود یک فعالیت یا کار فرهنگی را انتخاب کنند.

صحرایی ادامه داد: ایجاد مثلث مدرسه، مسجد و خانواده، کار تربیتی و دینی عینی، پیگیری ایجاد پردیس تربیت مربی پرورشی، تقویت هویت دینی و ملی با تأکید بر پرچم، توجه به زبان و ادبیات فارسی و سبک زندگی اسلامی، هدایت تحصیلی اصولی، تقویت تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی، قسمتی از مأموریت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در دوره جدید تحول تعلیم و تربیت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این تحول در فرصت کوتاهی که داشتیم مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی را اخذ کردیم.

کد خبر 5808976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha