۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

با امضای توافقنامه در نمایشگاه آبادیران؛

بهره‌گیری از توانمندی دانش‌بنیان ها برای آبرسانی به هزاران روستا

بهره‌گیری از توانمندی دانش‌بنیان ها برای آبرسانی به هزاران روستا

براساس توافقنامه امضا شده بین مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو و معاونت علمی از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌های آبرسانی به مناطق محروم کشور استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این توافقنامه همکاری در نخستین روز نمایشگاه آبادیان بین مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امضا شد.

میثم جعفرزاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به این توافقنامه گفت: مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با شروع دولت سیزدهم با برنامه آبرسانی به ۱۰ هزار روستا آغاز به کار کرده است. امروز در این نمایشگاه توافقنامه ‌ای را با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری امضا کردیم تا در مسیر آبرسانی از توانمندی‌ها و نوآوری‌های شرکتهای دانش بنیان و زیست بوم فن‌آوری‌ استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: این توانمندی‌ها چه در حوزه منابع آب، چه در حوزه خطوط انتقال و توزیع، چه در حوزه ایستگاه پمپاژ مخازن و چه در زمینه موادهای شیمیایی که در حوزه آب شیرین کن‌ها می‌توانیم از آنها استفاده کنیم را شامل می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این راستا توافقنامه‌ای را امضا کردیم تا بتوانیم از وحدت نظر و وحدت رویه‌ای که در بین این دو مجموعه وجود دارد، برای رونق اقتصادی استفاده کنیم. قطعا این تفاهمنامه در اشتغالزایی و رونق اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود، زیرا اکنون جهاد آبرسانی بزرگترین پروژه عمرانی به لحاظ گستردگی کار در کشور است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو افزود: بیش از ده هزار روستا به عنوان جامعه هدف قرار گرفته است و کاملا قابلیت این را داریم که همه ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه را در مجموعه داشته باشیم.

کد خبر 5810218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha