سخنگوی ائتلاف النصر هشدار داد؛

تلاش سفیر آمریکا برای انتقال خانواده‌های داعشی به عراق

تلاش سفیر آمریکا برای انتقال خانواده‌های داعشی به عراق

سخنگوی ائتلاف النصر عراق نسبت به اقدامات سفیر آمریکا در این کشور با هدف انتقال خانواده‌های داعشی به عراق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «سلام الزبیدی» سخنگوی ائتلاف النصر عراق تاکید کرد که اردوگاه الهول سوریه خطر بزرگی برای امنیت عراق به شمار می‌رود چرا که بقایای عناصر داعش همچنان برای ضربه زدن به امنیت و ثبات استان‌های مختلف این کشور عملیات انجام می‌دهند.

وی افزود: «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق از طریق دیدار با فرماندهان نظامی در این خصوص اقداماتی انجام می‌دهد و پیش بینی می‌کنیم که آمریکا بر دولت عراق برای انتقال خانواده‌های عناصر تروریست اعمال فشار کند.

«عائد الهلالی» عضو ائتلاف الفتح عراق نیز تاکید کرد: اقدامات سفیر آمریکا محصول دیروز و امروز نیست بلکه اقداماتی مشکوک و عجیب و غریب به شمار می‌رود. سفیر واشنگتن طی روزهای گذشته با گروه‌ها و جریان‌های مختلفی دیدار داشته و حتی با سران عشایر نیز نشست و برخواست دارد. این اقدامات سفیر آمریکا غیردیپلماتیک به شمار می‌رود.

«قاسم التمیمی» تحلیلگر سیاسی عراقی نیز به تازگی نسبت به نقشه‌های آمریکا که از طریق «النا رومانوسکی» سفیر این کشور در بغداد پیاده می‌شود هشدار داده است.

وی افزود: ما شاهد نشست‌های سفیر آمریکا با فرماندهان امنیتی و رهبران سیاسی عراق هستیم. این نشست‌ها بیانگر وجود فشارهای آمریکا بر روند سیاسی کشور است. سفیر آمریکا تلاش می‌کند نظام‌های حاکمیتی را بدون استفاده از زور علنی، تغییر دهد. تحرکات رومانوسکی بیانگر آن است که واشنگتن از روند سیاسی عراق راضی نبوده و برای تغییر جهت این روند به نفع خود تلاش می‌کند.

کد خبر 5812016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      عراقیها باید این شیطان پرستها را از کشورشان بیرون کنند چون شیطان هیچ موقع صلح را نمیفهند