۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

مدیرکل اسبق دامپزشکی اردبیل:

افزایش ۴ درصدی اعتبارات دامپزشکی اردبیل

افزایش ۴ درصدی اعتبارات دامپزشکی اردبیل

اردبیل- مدیرکل سابق دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به افزایش ۴ درصدی اعتبار اداره کل دامپزشکی اردبیل گفت: افزایش اعتبارات موجب تقویت خدمات‌رسانی بهتر به روستاییان، عشایر و دامداران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: در بحث اعتبارات طی دوران مدیریت با ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این پست را تحویل گرفتم اکنون با افزایش ۴ درصدی اعتبار دامپزشکی این پست را تحویل می‌دهم.

وی با بیان اینکه افزایش اعتبارات موجب تقویت خدمات‌رسانی بهتر به روستاییان، عشایر و دامداران در این مدت شده است، افزود: امیدواریم در آینده نیز شاهد افزایش بیش از پیش این اعتبار باشیم.

مدیرکل اسبق دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به نمایان شدن بیماری‌های «انگارا» و «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» در برخی از مناطق اردبیل ادامه داد: در سایه تلاش شبانه‌روزی و جهادگونه همکاران و با قرنطینه کردن ۲ ماهه مناطق درگیر خوشبختانه هیچ بیماری حاد دامی در منطقه وجود ندارد و با وجود تعداد راه‌ها، داشتن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و سه استان دیگر جزو استان‌های پاک هستیم.

تکلوی به پرداخت معوقات اداره دامپزشکی اشاره کرد و گفت: برای پرداخت مطالبات تا تابستان سال ۱۳۹۹ با مشکل روبرو بودیم که پس از پیگیری‌های انجام شده و با تأمین اعتبار موفق شدیم تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی معوقات و مطالبات بخش خصوصی و همکاران را پرداخت کنیم.

وی ضمن تکذیب آمارهای ارائه شده مبنی بر ۳ برابر شدن شیوع بیماری تب مالت در این استان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون رایگان ۴۹۵ هزار و ۳۱۷ رأس دام سبک و سنگین در اردبیل انجام شده است و ۳۰ هزار و ۴۱۹ مورد آزمایش از طریق خونگیری و تست در راستای پیشگیری و کنترل بیماری انجام شده است.

مدیرکل اسبق دامپزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: خدمات دامپزشکی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی، سلامت و بهداشت عمومی جامعه، اقتصاد ملی و حتی در حوزه تجارت جهانی دارد اما خدمات آن وقتی نمایان می‌شود که بیماری خاصی در منطقه شیوع یابد.

کد خبر 5813400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha