۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷

فرماندار شفت:

امنیت غذایی و بهداشت از ارکان اصلی یک جامعه است

امنیت غذایی و بهداشت از ارکان اصلی یک جامعه است

شفت- فرماندار شفت با اشاره به اینکه امنیت غذایی و بهداشت از ارکان اصلی یک جامعه به شمار می روند، گفت: با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان گام های موثرتری در این زمینه برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی شهرستان شفت اظهار کرد: سلامت مردم از مهمترین مقوله‌های مورد توجه شورای سلامت و امنیت غذایی است که با تعامل و همکاری بین مردم و مسئولین مسائل و مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائل در بحث توسعه سلامت جامعه سلامت و امنیت غذایی است، افزود: با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می‌توان گام‌های مؤثری در زمینه بهبود کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برداشت.

فرماندار شفت ادامه داد: سلامت و امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نسبت به این موضوع حساس بود و از تجربیات انسان‌های که دارای تخصص می‌باشند بهره لازم و کافی را برد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای صنعتی در تولید محصولات مختلف رویکردشان تولید یک محصول ارگانیک است، بیان کرد: ما هم باید به سمت تولید محصولات ارگانیک گام برداریم تا در این طریق بسیاری از هزینه‌های که به دلیل استفاده از کودها و سموم شیمیایی به بخش سلامت وارد می‌شود جلوگیری شود.

نقدی با بیان اینکه ارتقا سطح بهداشت جامعه در گرو تلاش همگانی و توجه بیشتر مسئولین مربوطه به وجود می‌آید، تصریح کرد: مصوبات کارگروه توسط ادارات و سازمانهای زیربط پیگیری شود و گزارشات به فرمانداری ارسال گردد.

فرماندار شفت اضافه کرد: اجتماعی شدن سلامت نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها و مردم است تا به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نقدی با تاکید بر ضرورت همکاری بین بخشی بین ادارات شهرستان برای رفع مشکلات بهداشتی و تقویت سلامت عمومی افزود: با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و اصولی می‌توان، از بسیاری از عواملی که سلامت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند پیشگیری کرد.

کد خبر 5813459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha